معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین:
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: وضعیت کشور از لحاظ تعلیم و تربیت مطلوب نیست چراکه مبنای توسعه آموزش و پرورش نیست.
کد خبر: ۲۹۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 14 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، رضا طاهرخانی ظهر امروز در جلسه شورای دبیران مدرسه شهید جواد وادی‌پور شهر آبیک اظهار داشت: مبدأ پروژه مهر آغاز سال تحصیلی است که از زمان بازگشایی مدارس آغاز شده و تا پایان آن ادامه دارد.

وی افزود: مدیران، معلمان و نیروهای خدماتی مدارس در اجرای پروژه مهر زحمات بسیاری متحمل شده‌اند و نسبت به رفع کمبودها، ایجاد شور، نشاط و خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز اقدام کرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: با توجه به آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه و آمادگی مدارس برای استقبال از آنان توانمندسازی نیروهای انسانی امری مهم و ضروری است.

طاهرخانی اضافه کرد: پروژه مهر، فرآیندی یک ساله است که با رفع نیازها و چالش‌های موجود مدارس، سال تحصیلی جدید باید با برنامه‌ریزی مدون آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید با برنامه‌ریزی برای سازمان‌دهی، سامان‌دهی، اجرا و ارزیابی نیروهای انسانی مدارس بیشتر وارد عمل شده و برنامه عملی داشته باشند.

این مسؤول بیان کرد: برنامه‌های هر مدرسه با توجه به تعداد و نیازهای دانش‌آموزان باید متفاوت باشد تا با ارائه راهکارها بتوان برنامه عملی اجرا کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: هدف از اجرای طرح تعالی حرکت از وضع موجود مدارس به سمت وضع مطلوب است.

طاهرخانی ادامه داد: طرح تعالی مدارس چشم‌اندازی برای بهتر شدن و بهبود کیفیت در مدارس است.

وی اضافه کرد: طرح تعالی مدارس، یک ساله تحقق نمی‌یابد بلکه در یک برنامه 10 تا 20 ساله می‌توان مدارس را در تمام زمینه‌ها به کیفیت مطلوب رساند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: وضعیت کشور از لحاظ تعلیم و تربیت مطلوب نیست چراکه مبنای توسعه آموزش و پرورش نیست.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اگر در زمینه تعلیم و تربیت بیشتر هزینه شود از آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب جرم  در جامعه کاسته می‌شود.

طاهرخانی افزود: راه دسترسی به کیفیت‌بخشی مدارس، توانمندسازی نیروی انسانی است که دانش مهارت در آنان باید ارتقا یابد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته این است که همیشه در حال یادگیری هستند و در این میان جای خالی ارتقای دانش و مهارت باید در متولیان امر تعلیم و تربیت پر شود.

این مسؤول اضافه کرد: علاوه بر هزینه کردن در آموزش و پرورش، به وضعیت معیشتی معلمان هم باید رسیدگی شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: همه باید به این باور برسیم که دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند بنابراین هر چه بر میزان دانش متولیان آموزش و پرورش افزوده شود، مهارت آنان نیز ارتقا می‌یابد.

طاهرخانی با اشاره کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی استان قزوین اذعان کرد: برای رفع این مشکل از وجود نیروهای مقاطع دیگر استفاده می‌شود که لازم است در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

وی افزود: تقلید در امر آموزش و پرورش از کشورهای دیگر حرام است چراکه خلاقیت و نوآوری را از بین می‌برد.

این مسؤول ادامه داد: معلمان باید با علاقه، نشاط، میل، رغبت و انگیزه در کلاس‌های درس حاضر شوند تا بتوانند در روحیه و رفتار دانش‌آموزان تغییر ایجاد کرده و در تعلیم و تربیت آنان نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار