جمشید انصاری:
بنده به نیابت از فرمانده اقتصاد مقاومتی باید درخواست های شما در حوزه های مختلف را در تهران و کلان کشوری پیگیری کنم.
کد خبر: ۲۹۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 15 September 2016

تابناک آذربایجان غربی، جمشید انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و جانشین و نماینده معین اسحاق جهانگیری فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور   امروز در جلسه مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید استان آذربایجان غربی که در محل استانداری برگزار شد، گفت : اقتصاد مقاومتی به معنای ایستادن روی پای خود و استفاده از همه توان داخلی است.

استاندار اسبق اذربایجان غربی افزود : از ابتدای سال ۹۵ وارد تحقق عملیاتی کردن محورهای راهبری اقتصاد مقاومتی شدیم.

وی ادامه داد : در ستاد اقتصاد مقاومتی یک کار فرماندهی صورت می گیرد و دستور استاندار به عنوان فرمانده ستاد استانی لازم الاجراست و همه موظف به اجرای ان هستند.

انصاری با بیان اینکه موظفم ماهی چند بار به استان بیاییم و یا اینکه مشکلات را از استاندار پیگیری کنم , تصریح کرد : بنده به نیابت از فرمانده اقتصاد مقاومتی باید درخواست های شما در حوزه های مختلف را در تهران و کلان کشوری پیگیری کنم.

انصاری در خصوص اختصاص منابع تسهیلات به واحدهای درحال رکود خطاب به بانک ها اذعان کرد : سال گذشته نظام بانکی کشور بیش از ۴۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است و دولت تصمیم گرفته ۱۰ درصد تسهیلات پرداختی سال گذشته را به واحدها اختصاص دهد و بانک ها موظف به تامین ان هستند.

وی با انتقاد از عملکرد ادارات و بانک های استان گفت: از اول سال تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان توسط بانک ها در قالب اقتصاد مقاومتی و … تسهیلات پرداخت شده است و این بسیار اندک و قابل قبول نیست واز ۳٫۵ درصد اختصاصی فقط ۲٫۱ درصدتوسط بانک ها پرداخت شده است.!!!

معاون رییس جمهور بیان کرد : اگر مشکل تامین منابع است باید از تهران پیگیری شود و اگر نیاز به مجوز داشته باشد اخذ شود و قرار نیست مقررات بانک مرکزی یکسان اجرا شود.

جمشید انصاری افزود : هیچ وام و تسهیلات ارزان قیمتی در دستور کار نیست و واحدهای تولیدی منتظر این تصمیم نشوند.

نماینده معین ستاد اقتصاد مقاومتی در استان گفت : اقای سعادت برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی توسط ادارات جایزه تعیین کند و ما هم کمک می کنیم.

او ادامه داد : اگر واحدهای تولیدی در پرداخت قبوض های خدماتی مشکل دارند می توانند تا یکسال به صورت تقسیط پرداخت کنند و تا این میزان نیازی به مراجعه به کارگروه رفع موانع تولید نیست.

انصاری بیان کرد : بر اساس گزارش های انتشاری هیچ کدام از استان های غرب کشور از جی دی پی در رتبه ۱۲ نیستند و این نشان می دهد که مشکل جذب منابع و سرمایه گذاری داریم .

وی خاطرنشان ساخت : در خصوص سرمایه گذاری مشکل مشارکت پذیری داریم و روحیه مشارکت در سرمایه گذاری نداشته و دنبال استقلال کاری و مالی هستیم.

انصاری خواستار ارتقای فرهنگ مشارکت در سرمایه گذاری شد.

معاون رییس جمهور پیشنهاد کرد : درکنار اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی چند پروژه اولویت دار استانی در راستای اختصاص بودجه در ردیف کشوری به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی معرفی شود تا از قبل پیگیری شتاب بیشتری داشته باشند.

منبع: جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار