سراسر استان آذربایجان غربی در سیزدهم ماه رجب، سالروز میلاد مولود کعبه امیر مومنان حضرت علی (ع)، غرق در نور و سرور و شادمانی است.
کد خبر: ۳۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 03 May 2015

مردم شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ولایتمدار آذربایجان غربی طی دیشب و صبح روز شنبه با شرکت در آیین های باشکوهی در مساجد، مصلی ها، حسینه ها، تکایا و امامزاده های شهرها و روستاهای مختلف استان میلاد امام اول شیعیان را جشن گرفتند.

برپایی آببن های سخنرانی، برنامه های ویژه، شعرخوانی، تواشیح خوانی و مدیحه سرایی در وصف امیرالمومنین علی (ع) از جمله برنامه های سیزدهم رجب در آذربایجان غربی است.

همزمان با خجسته سالروز میلاد امام علی (ع) خیابانها، میدانها، معابر عمومی، مساجد، تکایا، امامزاده ها، ادارات، نهادها و مکانهای عمومی در آذربایجان غربی تزیین و آذین بندی و چراغانی شده اند.

در آیین های برگزار شده دیشب و صبح امروز نیز، روحانیان و شخصیتهای مذهبی آذربایجان غربی به تبیین فلسفه امامت و ولایت و تشریح ابعادی از زندگی گهربار امام علی (ع) پرداختند و مداحان اهل بیت (ع) مداحی و شعرخوانی کردند.

بسیاری از نوعروسان در آذربایجان غربی به میمنت خجسته میلاد با سعادت حضرت علی (ع) سیزدهم رجب را به عنوان روز آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده اند و جشنهای عروسی در جای جای استان برپا شده است.

ایستگاههای متعدد صلواتی نیز در همه شهرهای آذربایجان غربی اقدام به پخش شربت، نقل و شیرینی های نذری میان شهروندان کرده و هر رهگذری را میهمان سفره خود می کنند.

امروز شهر ارومیه مرکز آذربایجان غربی نیز رخت شادی به تن کرده است و معابر و خیابانها آذین بندی شده اند و صدای شور و شادمانی از کوچه ها و محلات و از تمامی مساجد شهر به گوش می رسد.

نظیر این مراسم در شهرهای مختلف آذربایجان غربی از جمله سلماس، خوی، ماکو، شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره و دیگر شهرهای آذربایجان غربی با شرکت مردم ولایتمدار این شهرستانها برپا شده است.

همچنین این روز مصادف با معتکف شدن بیش از 10 هزار نفر از هم استانی ها در مساجد، مصلی ها و حسینه هاست.

13 رجب یادآور روزی است که علی (ع) بزرگمرد تاریخ بشریت همانکه مولود کعبه نام گرفت پا به عرصه هستی گذاشت و سرآغازی برای تکامل و تحول در جهان بشریت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار