10 مهرماه امسال اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان ایلام همزمان با سراسر کشور با اعزام یک کاروان متشکل از 280 دانش آموز دختر پایه های اول و سوم متوسطه به مدت 2 روز به مناطق عملیاتی استان شامل قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع)، نقطه ایثار و شهرهانی اعزام می شوند و مقرر شده تا پایان سال تحصیلی نزدیک به 9 هزار دانش آموز پایه متوسطه به یادمان های دفاع مقدس اعزام شوند.
کد خبر: ۳۰۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 01 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی بیرانوند روز شنبه در آیین افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزی ایلام اظهار کرد: در دنیای پرآشوب و جنگ کنونی کشور ایران و نسل جوان و نوجوان باید همچون نسل های گذشته در برابر همه هجمه های فیزیکی و فرهنگی دشمنان آمادگی مقابله داشته باشند.

وی افزود: هر چند ملت ایران مردمی طالب و خواهان صلح و آرامش هستند اما درکتب درسی دانش آموزان مفاهیم و درس هایی با محتوای ایثار و شهادت و با هدف آمادگی روحی و رزمی نسل جدید برای مقابله با هرگونه تهاجم و دست یازی به این سرزمین تدوین شده است.

بیرانوند یادآور شد: اعزام دانش آموزانی که به لحاظ سنی فاصله زمانی زیادی با جنگ و دفاع مقدس دارند به مناطق عملیاتی و یادمان های جنگ تحمیلی می تواند تا حدود زیادی این بچه ها را با فضای جنگ و آن دوران آشنا کند و یاد شهدا و رزمندگان را برای این افراد زنده گرداند.

وی ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان در این سفرهای معنوی و پربار بیشترین و بهترین استفاده ها را برده و به نحو مطلوب با سختی ها و کمبودهای کشور و مناطق جنگی در آن زمان آشنا شوند و از نزدیک رشادت ها و ایثارگری جوانان هم سن و سال خود در آن ایام را لمس کنند.

وی گفت: دانش آموزان باید روحیه بسیجی خود را با الگوگیری از شهدای جنگ تحمیلی تقویت کرده و در همه عرصه های علمی، فرهنگی، مذهبی، مقابله با دشمنان و ... بسیجی وار گام بردارند و هر لحظه آماده دفاع از سرزمنشان باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام هم گفت: در اردوهای راهیان نور دانش آموزان مفاهیمی چون اتحاد، همگرایی و همکاری در زمان جنگ تحمیلی و فشارهایی که از جانب رژیم بعث و همپیمانان صدام بر رزمندگان وارد می شد و استقامت این دلیر مردان در برابر این سختی ها را بیشتر درک می کنند.

جاسم ولدبیگی افزود: هدف از اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی و بازدید این بچه ها از یادمان های دفاع مقدس این است تا پیام و آرمان های شهدا توسط این افراد از یک نسل به نسل دیگر منتقل شود و اهداف دفاع مقدس در طول زمان و سال های متمادی مغفول نشود واز یاد نرود.

وی یادآور شد: دانش آموزان در این اردوها باید روحیه ای پرسشگر داشته باشند و با دقت و ظرافت با کمک راویان با زیر و بم جنگ و آنچه که بر سر رزمندگان آمده آشنا شوند به گونه ای که پس از بازگشت از این آوردگاه هایی که معراج شهیدان است متحول شوند.

این آیین با حضور مسئولان سپاه و آموزش پرورش استان، دانش آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور و اولیای آنها در مدرسه شهید آوینی شهر ایلام برگزار شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار