سطح زیر کشت باغ های انار در شهرستان سیروان بیش از 100 هکتار است که 90 درصد از این مقدار بارور و مابقی غیر بارور است.و برداشت اناز در این شهرستان تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۳۰۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 01 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت اله بخشوده روز شنبه  اظهار کرد:مناطق عمده تولید انار این شهرستان عرب رودبار و لومار است و میانگین تولید و برداشت انار از هر هکتار بیش از 12 تن و ارقام عمده انار محلی، بومی و ساوه ای است که ضمن مصرف داخلی جهت فروش به استان های همجوار صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سیروان تاکید کرد: ارزش این مقدار انار تولیدی 24 میلیارد ریال است ضمن اینکه زمینه اشتغالزایی بیش از 250 نفر نیز در فصل برداشت بصورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم شده است.

بخشوده یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور ارتقای دانش باغداران کلاس های آموزشی با موضوع نگهداری باغات انار برگزار شده و کارشناسان در خصوص مبارزه با آفت کرم گلوگاه، جلوگیری از آفتاب سوختگی و تغذیه باغات انار آموزش های لازم و توصیه های کاربردی را به باغداران ارائه کرده اند.

وی گفت: در بهار امسال بصورت آزمایشی بمنظور جلوگیری از آلودگی میوه ها به آفت کرم گلوگاه، پوشش پارچه ای به صورت رایگان در اختیار باغداران متقاضی در این شهرستان قرار گرفت که این پوشش علاوه بر پیشگیری از آلودگی میوه ها به آفات از میوه های انار در برابر آفتاب سوختگی نیز محافظت می کند./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ک ح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
به جون هرکه دوست داری بخشوده هنوزعرب رودبار بلد نیست کجاست تا برسه به اینکه توزیعی در مورد کرم گلوگاه داشته باشد ما مردم عرب بدبخت هسیم کی میشه رئیس کشاورزی ما خدا به همه رحم کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار