اساتيد حوزه علميه قم ابزار مديريت را شرح صدر دانست و گفت: معلمان قرآنی در برابر بیماری خساست علمی خود را واکسینه کنند.
کد خبر: ۳۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 04 May 2015
اساتيد حوزه علميه قم ابزار مديريت را شرح صدر دانست و گفت: معلمان قرآنی در برابر بیماری خساست علمی خود را واکسینه کنند. اساتيد حوزه علميه قم در توصيه های اخلاقی به معلمان قرآن، گفت: معلمان نبايد خساست علمی به خرج دهند و بدون چشم داشت باید داشته‌های علمی خود را به ديگران نيز بياموزند.
به گزارش مهر، ناصر عرفان در مراسم تجليل از  فعالان قرآنی استان همدان در اردوگاه ابوذر به بيان خصوصيات يك معلم قرآنی پرداخت.وی با اشاره به اينكه ارتباطات انسان‌ها بسيار گسترده است، عنوان كرد: اسلام اخلاق ارتباطات را تببين كرده كه يكی از اين موارد نوع ارتباط معلم با دانش پژوهان است.اين استاد حوزه علميه قم با بیان اینکه نخستین شاخصه معلمی داشتن اخلاص است، ادامه داد: ارتباط با قرآن بايد علمی و عملی باشد.عرفان با اشاره به اينكه آموزش دادن با چشم داشت‌های مادی منافات دارد، اذعان داشت: معلمان نبايد خساست علمی به خرج دهند و بدون چشم داشت باید داشته‌های علمی خود را به  ديگران نيز بياموزند.وی بر لزوم تواضع و فروتنی در شغل معلمی تاكيد کرد و افزود: دانش بدون حلم ارزشی نداردو اگر ارزش‌های اخلاقی در فرد تاثير گذار نباشد قاری قرآن هم می‌تواند به سرنوشت تيمور لنگ دچار شود.اين استاد حوزه علميه قم اذعان داشت: ابزار مديريت داشتن تحمل بالاست و معلم بايد شرح صدر داشته باشد چراکه رفتار معلمان در دانش آموزان هم تاثير مستقيم و هم غير مستقيم دارد .ناصر عرفان با اشاره به اينكه آموزش رفتاری بيش از آموزش گفتاری تاثير گذار است، عنوان كرد: معلمان بايد در رفتار خود انصاف داشته باشند و در سخن حق را بپذیرد.در پایان این مراسم از ۱۳۰ فعال برتر قرآنی استان همدان تجليل شد كه شامل يكصد معلم نمونه بود كه ۱۴ تن از آنها معلمان شاخص و ۳۵ نفر از مديران برتر موسسات قرآنی بودند.گفتنی است در استان همدان ۵۰ موسسه قراني در حال فعاليت هستند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار