کد خبر: ۳۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 04 May 2015
اندراحوالات امانتداری انسان ها؛

زور پلاستیک ها به زیبایی طبیعت می چربد؟!!!

در سرزمین هگمتانه رودخانه ها از یک طرف و آبشار زیبا از طرفی دیگر  بر زیبایی تاریخی آن هیبت بخشیده  و در فصل های بهار و تابستان پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است.

به گزارش تابناک همدان؛ آبی که از آبشار می آید و آبی که در رودخانه ها جاریست خود را از پلشتی ها می رهاند و سعی دارد همیشه در دامان طبیعت پاک بماند، در حالی که چندی طول نمی کشد که آب این رودخانه به جایی متصل می شود که به اجباربه دریایی از زباله ها تن در می دهد. در این صورت تنها نام رودخانه را به یدک می کشد و طبیعتی زشت هویدا می شود.

از دور که بنگریم کم کم پلاستیک ها و زباله ها از زمین سر بلند می کنند و منتظر از بین بردن زیبایی های طبیعت می شوند.به هر سو که بنگریم باید خدا را سپاس بگوییم. این درحالیست که در برابر نعمتهای خداوندی تنها ناسپاسی در حق خالق طبیعت زیبایی داریم چرا که از یک طرف زباله هایی از جنس پلاستیک در طبیعت مشهود است که شاید حداقل طول عمر آن کمتراز 10 برابر عمر ما عمر می کند. این ظروف همان ظروف تجزیه ناپذیری هستند که رودخانه ها و طبیعت های بکر را به بدترین حالت درآورده  تا جایی که زندگی برخی حیوانات را تحت تاثیر قرار داده است.شاید بتوان از آنها به عنوان قاتل موجودات حیات وحش نام برد

.کسی جز آدمی از این ظروف تجزیه ناپذیر استفاده نمی کند به گونه ای که انسان  بعد از اینکه کارش با پلاستیک تمام شد در طبیعت رهایش می کند در حالیکه باید بدانیم رها کردن هر یک عدد زباله گلوی طبیعت را می فشارد و باید شاهد سرفه های طبیعت باشیم که از دست این ظروف تجزیه ناپذیر درامان نیستند.آنقدر باید بنویسیم تا عدم استفاده از ظروف پلاستیکی به صفر برسد و آنجایی می توان گفت به موفقیت دست یافته ایم که هنگام مراجعه به سوپرمارکت ها و فروشگاه ها با خود سبدی همراه ببریم تا فروشندگان از دادن پلاستیک برای گذاشتن کالای خریداری شده،خودداری کنند اما این امر زمانی اتفاق می افتد که از خودمان شروع کنیم.

ما خود متولی فرهنگ سازی هستیم و فرهنگ سازی واژه ای است که تنها از آن صحبت می شود، در حالی که معنی واقعی فرهنگ سازی به این معناست که از همین حالا هر یک از ما خودمان آستینمان را بالا بزنیم و برای حفظ محیط زیست خود و حفظ حیات وحش تلاش کنیم و باید بدانیم محیط زیست امانتی است که به ما سپرده شده و باید آن را دست نخورده به نسل بعدی بسپاریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار