مشکلی که در خصوص آموزش و پرورش در کشور ما و کشورهای جهان سوم وجود دارد،دولتی بودن آموزش و پرورش است و تا زمانی که آموزش ما در انحصار بخش دولتی باشد نمی‌توان امید داشت که آموزش ما را به سر منزل مقصود برساند.
کد خبر: ۳۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 05 May 2015

مشکلی که در خصوص آموزش و پرورش در کشور ما و کشورهای جهان سوم وجود دارد،دولتی بودن آموزش و پرورش است و تا زمانی که آموزش ما در انحصار بخش دولتی باشد نمی‌توان امید داشت که آموزش ما را به سر منزل مقصود برساند.

پایگاه اینترنتی خبری و تحلیلی المانیتور در مقاله ای به قلم بیژن خواجه پور نوشت: المانیتور در مه 2014 گزارش داد که ایران با کمبود بی سابقه آب مواجه است و این نگرانی وجود دارد که اگر تا چند سال آینده راه حل های عملی پیدا نشود تعداد زیادی از ایرانی ها ممکن است مجبور به مهاجرت، از جمله به خارج، شوند.

بحران کم آبي ايران به سطوح خطرناکي رسيده است کلید مدیریت بحران آب ایران تغییر ساختار مصرف آب در بخش کشاورزی است. این بخش اکنون 90 درصد از منابع آب کشور را مصرف می کند، در حالی که استاندارد بین المللی آن 70 درصد است.

از سوی عیسی کلانتری،رئیس گروه ویژه رسیدگی به بحران دریاچه ارومیه برای روشن کردن جنبه های مختلف فاجعه کنونی خطاب به گروهی از کارشناسان و گزارشگران سخن گفت. وی سیاستمداران کشور را متهم کرد که ابعاد واقعی بحران آب را انکار می کنند. وی از دلایل بروز این بحران گفت:

- حرکت برای خودکفایی در کشاورزی در گذشته به مصرف بی رویه ذخایر آب انجامید، که به نوبه خود روند توسعه را تضعیف کرد.

- سدسازی، که زمانی نشانه پیشرفت محسوب می شد، رودخانه های کشور و دیگر آبراهها را از طریق پروژه های غیرکارشناسی خشک کرد.

- ایران بایستی مصرف سالانه آب را تقریبا نصف کند و آن را از 96 میلیارد متر مکعب کنونی به 56 میلیارد متر مکعب برساند. چنین تلاشی مستلزم هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری است که شامل تغییر نگرش های اساسی درباره کشاورزی برای نصف کردن میزان مصرف آب در این بخش نیز می شود.

- دولت باید با جدیت نگرشی جدید به آب را ترویج دهد تا مصرف کاهش یابد و ذخیره منابع تجدیدپذیر از نو پر شود.

بحران کمبود آب در ایران/خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی/کشف 90 هزار سیگار قاچاق/عدم تاثیر پذیری شهرسازی از فشارهای سیاسی و اجتماعی/تخریب پلی در شاهین دژ/نپذیرفتن رشوه از سوی مامورین انتظامی/انهدام 123 باند مواد مخدر در استان/دستگیری 90 تبعه خارجی در مرز/مشکل آموزش و پرورشتابناک آذربایجان غربی:به نظر ما در شرایط کنونی که کشور با بحران جدی کم آبی روبرو میباشد،دنبال مقصر گشتن و یا متهم کردن دیگران کاری از پیش نمیبرد.همه در بوجود آمدن این بحران شریک هستند.البته در این بین نباید سهم طبیعت و بروز خشکسالی در اقلیم کشور را نیز فراموش کرد.

اما آنچه مسلم است میتوان با انتقال درست و صحیح این نگرانی و این بحران به سطح جامعه و مردم ،بار دیگر در صدد جبران برآمد.همان تجربه ایی که در دوران جنگ تحمیلی در این کشور رخ داد.به نظر ما مسئولین باز دچار فراموشی تاریخی شده اند و از یاد برده اند که آوردن مردم به صحنه میتواند خیلی از غیر ممکنها را ممکن سازد.

اسماعیل کریم‌زاده: آذربایجان غربی به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی هر ساله شاهد بروز سرمازدگی و سایر عوامل طبیعی این چنینی است.

کریم‌زاده افزود: در سال زراعی جاری 122 هزار هکتار به میزان 416 میلیارد تومان خسارت بلایای طبیعی در استان وجود داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: هر چند هر ساله با ارائه هشدارهایی تلاش می‌شود از سرمازدگی محصولات زراعی و باغی پیشگیری شود ولی در مواردی این امر یا از سوی باغداران و کشاورزان رعایت نمی‌شود و یا عمق این بلایا تا حدی است که کاری از دست کشاورزان و باغداران برنمی‌آید.

وی با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی، اعلام کرد: به باغاتی که بیمه بودند خسارت ناشی از سرمازدگی پرداخت خواهد شد .

بحران کمبود آب در ایران/خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی/کشف 90 هزار سیگار قاچاق/عدم تاثیر پذیری شهرسازی از فشارهای سیاسی و اجتماعی/تخریب پلی در شاهین دژ/نپذیرفتن رشوه از سوی مامورین انتظامی/انهدام 123 باند مواد مخدر در استان/دستگیری 90 تبعه خارجی در مرز/مشکل آموزش و پرورشتابناک آذربایجان غربی:سوال این جاست وقتی مسئول محترم خود اقرار دارد که هر ساله چنین خساراتی بر محصولات کشاورزان وارد میشود؛چرا هیچ اقدام موثر و برنامه ریزی مناسبی برای جلوگیری و یا کاهش این خسارات صورت نمیگیرد.ما که در کپی برداری و تقلید سرآمدیم ،چرا از تجارب سایر کشورها بهره مند نمیشویم ؟چرا درصدد مقاوم سازی محصولات کشاورزی نیستیم؟

بیچاره کشاورزان چه گناهی کرده اند که بخش پژوهش و تحقیقات را بدست کسانی داده اند که بزرگترین کارشان توصیه برای پرکردن جیب سازمانهای بیمه میباشد.

بهزاد بندریان فرمانده انتظامی بوکان: در بازرسی از انبار مورد نظر 90 هزار نخ سیگار قاچاق در مارک‌های مختلف کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در این زمینه یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

تابناک آذربایجان غربی:به نظر ما اشکال کار از جای دیگریست.خدمت فرمانده محترم انتظامی بوکان و سایر فرماندهان انتظامی منطقه جهت یادآوری باید گفت که تقریبا در هفته چندین مورد کشف سیگار در اخبار منعکس میشود.اینجاست که باید بگوییم اشکال از جای دیگریست.

ورود این مقدار از سیگار و مواد دخانی قاچاق به کشور ،حکایت از بازار پررونق این محصول در داخل دارد.یکبار هم که شده باید مسئولین در جلسات ،به فکر قطع تقاضای داخل باشند تا شاید قاچاقچیان محترم دیگر بدنبال قاچاق مواد دخانی نروند.

هادی بهادری: در حوزه شهرسازی نباید تحت تاثیر فشارهای سیاسی و اجتماعی تصمیماتی گرفت و موجب تضییع حقوق سایر شهروندان شود.

بحران کمبود آب در ایران/خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی/کشف 90 هزار سیگار قاچاق/عدم تاثیر پذیری شهرسازی از فشارهای سیاسی و اجتماعی/تخریب پلی در شاهین دژ/نپذیرفتن رشوه از سوی مامورین انتظامی/انهدام 123 باند مواد مخدر در استان/دستگیری 90 تبعه خارجی در مرز/مشکل آموزش و پرورشتابناک آذربایجان غربی:به نظر ما اشتباه به عرض آقای بهادری رسانده شده است،در حوزه شهر سازی ،پول ،رابطه و نشت اطلاعات عامل اصلی شهرسازی است نه سیاست و نه مسائل اجتماعی دیگر.

ما از مسئولین محترم ،دعوت میکنیم که بطور ناشناس در داخل مردم حضور پیدا کنند و در این امر از آنان پرس و جو کنند شاید واقعیت امر نمایان شود.

علی مومنی شهردار شاهین‌دژ: نوسازی پل خرم دل در ورودی شهر، آسفالت و سنگفرش معابر اصلی و فرعی از جمله مهمترین پروژه‌های عمرانی در سال جاری محسوب می‌شوند. وی با بیان اینکه عرشه این پل به صورت قدیمی ‌وغیرمهندسی ساخته شده‌ بود، گفت:هزینه تخریب، اصلاح و بازسازی پل خرم دل 15 میلیارد ریال بوده است که 5 میلیارد ریال از سوی شهرداری شاهین‌دژ و 10 میلیارد ریال از سوی منابع استانی است.

گفته میشود؛ بودجه امسال شهرداری شاهین‌دژ 90 میلیارد ریال تصویب شده است، افزود: 60 درصد این بودجه برای هزینه‌های جاری و 40 درصد برای امور عمرانی هزینه می‌شود.

بحران کمبود آب در ایران/خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی/کشف 90 هزار سیگار قاچاق/عدم تاثیر پذیری شهرسازی از فشارهای سیاسی و اجتماعی/تخریب پلی در شاهین دژ/نپذیرفتن رشوه از سوی مامورین انتظامی/انهدام 123 باند مواد مخدر در استان/دستگیری 90 تبعه خارجی در مرز/مشکل آموزش و پرورشتابناک آذربایجان غربی:به نظر ما بودجه 90میلیاردی برای این شهر و شهرهای مشابه کم است.چرا که اگر قرار باشد برای هر کار عمرانی دوبار هزینه صرف شود آنوقت لازم است مبلغ فوق دو برابر گردد.یکبار ساخت پروژه و یکبار هم تخریب و ساخت مجدد آن.

حال باید پرسید ،زمان ساخت این پل ،مسئولین و مهندسین ناظر کجا بودند؟و اگر قصوری به هر دلیلی صورت گرفته اکنون با مقصرین چگونه برخورد خواهد شد؟

سردار شرفی فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی:از کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و صحت عمل مأمور وظیفه‌شناس در رد رشوه ۱۰۰ میلیونی ریالی خبر داد.

بحران کمبود آب در ایران/خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی/کشف 90 هزار سیگار قاچاق/عدم تاثیر پذیری شهرسازی از فشارهای سیاسی و اجتماعی/تخریب پلی در شاهین دژ/نپذیرفتن رشوه از سوی مامورین انتظامی/انهدام 123 باند مواد مخدر در استان/دستگیری 90 تبعه خارجی در مرز/مشکل آموزش و پرورشتابناک آذربایجان غربی:ضمن تبریک به عزت نفس و بلند همتی این مامورین محترم،باید چنین اقداماتی بعنوان الگو و ارزش در جامعه مطرح شوند.همانگونه که وقتی شخصی پول هنگفتی پیدا میکند و آن را به صاحبش برمیگرداند در رسانه ها انعکاس گسترده ایی صورت میگیرد،لازم است تا از این رفتارها نیز که نوعی جهاد اکبر است به نیکی یاد شده و در سطح گسترده ایی در جامعه مطرح شود.

سردار محمد عباسی فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی:با تلاش مرزبانان هنگ مرزی ماکو، در هفته گذشته 90 نفر از اتباع خارجی که قصد خروج غیرمجاز و غیرقانونی از کشور را داشتند دستگیر شدند.

تابناک آذربایجان غبحران کمبود آب در ایران/خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی/کشف 90 هزار سیگار قاچاق/عدم تاثیر پذیری شهرسازی از فشارهای سیاسی و اجتماعی/تخریب پلی در شاهین دژ/نپذیرفتن رشوه از سوی مامورین انتظامی/انهدام 123 باند مواد مخدر در استان/دستگیری 90 تبعه خارجی در مرز/مشکل آموزش و پرورشربی:رفته رفته قاچاق انسان ،پس از قاچاق مواد مخدر به موضوع جدی و خطرناک تبدیل میشود.قاچاق این افراد و عبور دادن انها از خاک ایران ،هم میتواند امنیت داخلی ما را تهدید کند و هم اینکه میتواند برای همسایگان ما خطرساز باشد.لذا کشف قاچاق انسان همانند قاچاق مواد مخدر سخت نبوده و نیاز به تجهیزات و سگ های مخصوص ندارد.انسانهایی با قد و قواره معمولی از مرزهای شرقی کشور وارد شده و از مرزهای غربی کشور در حال خارج شدن میباشند.باید مواظب بود که این اعمال کارنامه امنیتی کشور ما را در مجامع جهانی خدشه دار نکند.همچنین مواظب باشیم که ناخواسته تبدیل به منبع تغذیه گروههای تروریستی نگردیم.

محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس:مشکلی که در این راستا در کشور ما و کشورهای جهان سوم وجود دارد این است که آموزش و پرورش در دست دولت است و تا زمانی که آموزش ما در انحصار بخش دولتی باشد نمی‌توان امید داشت که آموزش ما را به سر منزل مقصود برساند.

بحران کمبود آب در ایران/خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی/کشف 90 هزار سیگار قاچاق/عدم تاثیر پذیری شهرسازی از فشارهای سیاسی و اجتماعی/تخریب پلی در شاهین دژ/نپذیرفتن رشوه از سوی مامورین انتظامی/انهدام 123 باند مواد مخدر در استان/دستگیری 90 تبعه خارجی در مرز/مشکل آموزش و پرورشتابناک آذربایجان غربی:به نظر ما ،یکی از مشکلات سر راه آموزش و پرورش نه خصوصی سازی و نه دولتی بودن است.چرا که سالهاست در کشور ما سیستم خصوصی با مدارس غیر انتفاعی نیز تجربه میشود.اما باز کارایی و کیفیت آموزش پایین است.علت چیست؟

باید گفت؛ما به چیزی بالاتر از سیستم اداره کرد نیازمندیم و آن هم حس مسئولیت و وجدان کاری و دلسوزی نسبت به آینده کشورمان است.باید فرهنگ امانت داری در جامعه ما رونق داشته باشد.فرهنگیان محترم و بسیار زحمت کش باید بدانند که کودکانی که پای درس و سخنان آنها می نشینند امانتهای الهی و خانواده های آنها است.حفظ امانت به یک مورد شخصی برنمیگردد ،بلکه حفظ امانت طبق دستور دین و طبق آیین جوانمردی چیزی بالاتر از وظیفه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار