رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی گفت: هم اینک ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌‌های پیام‌نور استان مشغول به تحصیل هستند و تعداد مدرسین حق‌التدریسی به ۲۵۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۳۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 05 May 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امامعلی عاشری صبح امروز در دیدار با اصحاب رسانه با بیان اینکه هم اینک 40 هزار دانشجو در دانشگاه‌‌های پیام‌نور آذربایجان‌غربی مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: آذربایجان‌غربی مجموعا دارای 18 مرکز واحد است که بیش از 40 هزار دانشجو هم اکنون در حال تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه منابع آزمون‌های این دانشگاه متمرکز و مطابق با استاندار‌های روز است گفت: در این دانشگاه 534 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، 25 رشته در مقطع کاردانی و 25 رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

عاشری گفت: اینک در مقطع دکترا تعداد 2 رشته در ارومیه و در مقطع کارشناسی 5 رشته در ارومیه، 4 رشته در میاندوآب، 3 رشته در نقده، 1 رشته در بوکان، 5 رشته در خوی و 4 رشته در مهاباد در انتظار تایید شورای گسترش هستند.

وی افزود: اینک درخواست انتقال دانشجویان بدون محدودیت پذیرفته می‌شود و در نهایت دانشجویان می‌تواند به راحتی در محل سکونت خویش امتحان‌‌‌های خود را داده و در کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ شرکت کنند.

عاشری با اشاره به پروژه‌های عمرانی بیان کرد: این دانشگاه 14 پروژه نیمه تمام در بوکان، خوی، سلماس، شاهین‌دژ، مهاباد، ماکو، نقده، پیرانشهر و میاندوآب دارد که هزینه‌ تکمیل این پروژه‌ها 3 و نیم میلیاردتومان برآورد شده است که تا به امروز 35 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی نیز داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در سال جدید نیز پروژه‌های محوطه‌سازی در دانشگاه‌های سردشت، پیرانشهر، اشنویه، سیه‌چشمه، ماکو و تکاب پیشنهاد شده است که هزینه برآورد شده 2 و نیم میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی دارای 2 هزار و 500 مدرس حق‌التدریس است گفت: دانشگاه پیام‌نور استان 175 اعضای هیئت علمی دارد که تاکنون 96 کتاب توسط اعضای علمی ثابت، 1 هزار و 69 مقاله علمی و پژوهشی و 462 مورد طرح‌های علمی در گرایش‌های مختلف توسط این افراد به چاپ رسیده است.

عاشری با اشاره به اینکه این دانشگاه‌ها دارای 87 هزار و 492 متر مربع در قسمت‌های اداری، آموزشی و فرهنگی دارد و 16 هزار متر مربع نیز در دست ساخت است تصریح کرد: 22 نشریه دانشجویی این دانشگاه در سطح استان فعالیت دارد و در سال 93 6 کرسی آزاد اندیشی در این دانشگاه برگزار شده است که امسال نیز برگزاری این کرسی‌ها ادامه‌ پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی افزود: روز شنبه 19 اردیبهشت‌ماه همزمان با گرامی‌داشت هفته معلم جشنواره حرکت که فعالیت دانشجویان و دانشگاه پیام‌نور استان را در حوزه‌های مختلف نیز در آن به نمایش گذاشته می‌شود نیز برگزار می‌شود که یکی از محورهای این جشنواره به نمایش گذاشتن اختراعات و ابتکارات دانشجویان این دانشگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار