معلولیت نباید موجب طرد شدن انسان از اجتماع شود گرچه دچار نقص عضو هستیم اما باید از توانایی و استعدادهایمان بهره گرفته و خود را به کمال برسانیم.
کد خبر: ۳۱۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 17 October 2016
به گزارش تابناک  ایلام، بسیاری از ما وقتی با افرادی که با وجود محدودیت های فراوان در اوج امید زندگی می کنند و اطرافیان را نیز به سمت امیدواری سوق می دهند، روبرو می شویم تاسف می خوریم که با وجود سلامت کامل، از همه توان خود برای رسیدن به قله های موفقیت استفاده نمی کنیم و ناشکری لق لقه زبانمان شده است.

 معلولیت، قصه پر غصه ای است که تنها کسانی با آن آشنایی دارند که خود یا عضوی از خانواده آنها معلول باشد؛ در این میان جمعی از معلولان با این مشکلات کنار آمده اند و افرادی درس آموز برای دیگران شده اند. 

  مریم شفیعی ، متولد سال ۱۳۶۹ ‌شهرستان ایوان ،حافظ کل قرآن و دارای مدرک کاردانی علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ازکودکی علاقه زیادی به حفظ قرآن داشتم و همین امر موجب شد تا قبل از اینکه به مدرسه بروم با خواهرم در خانه شروع به حفظ قرآن کنم و از همان ابتدا با توجه به اینکه با صوت دلنشین استاد پرهیزکار آشنا بودم با گوش کردن نوار کاستی که با صوت ایشان پر شده بود در راهی که قدم گذاشتم استوارتر شدم و با عنایت خداوند توانستم  تقریبا ۴ جزء قرآن را حفظ کنم. 

 

 

و بعد از آن وقتی به مدرسه رفتم ازمعلم عزیزم عباس کشاورزکمک گرفتم و توانستم ‌ با همان مقدار محفوظاتم در مسابقات مختلفی که در مدارس برگزار می‌شد شرکت کنم و کم کم با حفظ سوره به سوره سعی میکردم که از مقوله حفظ قرآن دور نشوم  و سعی می‌کردم همان تعداد سوره‌هایی را که حفظ کرده بودم را تثبیت کنم.       

این روند ادامه داشت تا بنده در مقطع پیش‌دانشگاهی مشغول به تحصیل شدم و از همان موقع بود که عزمم را جزم کردم تا کل قرآن را حفظ کنم و بحمدالله توانستم بعد از یک سال در سال 1389 حافظ کل قرآن شوم.   

  تا به حال موفق به کسب چه رتبه‌هایی شده‌اید؟

  در مسابقات مختلفی شرکت کردم و بحمدالله توانسته‌ام رتبه‌های خوبی را کسب کنم از جمله رتبه پنجم مسابقات کشوری اوقاف در بندرعباس، رتبه دوم مسابقات قرآن بسیج کشوری در استان البرز، رتبه اول مسابقات مفاهیم استان اصفهان، رتبه اول مسابقات جهاد کشاورزی مشهد مقدس، دو رتبه کشوری ‌مسابقات قرآن سازمان بهزیستی، رتبه اول مسابقات حفظ کل به میزبانی بابلسر، رتبه اول حفظ ۱۰ جزء در استان تهران، دو رتبه برتر مسابقات قرآن دانش‌آموزی در استان‌های کرمان و مشهد را در کارنامه کاری خود دارم .

.                                                                                                                            

 

 مشوقان شما در این راه چه کسانی بودند؟         

 به نظر بنده خانواده مخصوصاً پدران و مادران در همه زمینه‌ها نقش بهترین مشوقان را ایفا می‌کنند، مخصوصا اگر پدر و مادر‌ی متوجه شود که فرزندش تصمیم دارد در راه قرآن و فرامین الهی قدم گذارد علاوه بر تشویق وی در این راه به‌عنوان پشتوانه‌ای محکم در همه حال حامی فرزندشان هستند که همین امر در خانه ما هم حاکم است و خداروشکر پدر و مادر بنده هم بهترین مشوقان بنده در این راه بودند و دلگرمی‌های آنها موجب می‌شد که انگیزه من بیشتر شود و بهتر بتوانم به حفظیاتم بپردازم.       

 چه مشکلاتی در راه حفظ قرآن پیش روی شما بوده است؟    

                                                      
مشکلات خاصی به اون شکل نداشتم و برای حفظ قرآن چون خودم تصمیم گرفته بودم که به تنهایی و فقط با نوار ادامه دهم برای همین به مؤسسه و یا خانه قرآنی نرفتم و مشکل خاصی در این راه برایم پیش نیامد.

  

آیا خاطره‌ای از دورانی که قرآن را حفظ می‌کردید، دارید؟                     

                                                      

سال ۸۹ بود که تازه حافظ شده بودم و یک ماه بعد از اینکه دوره حفظ قرآن را به پایان رساندم به خانه خدامشرف شدم و چون در ایامی که بنده انجا حضور داشتم مصادف شده بود با میلاد حضرت زهرا(س) ‌ به همین مناسبت بعثه مقام معظم رهبری مراسم جشنی را برگزار کرد که حدود ۳۰۰ نفر در این مراسم حضور داشتند و در آنجا نماینده مقام معظم رهبری در مکه بنده را به عنوان تنها فردی که حافظ کل قرآن است معرفی کرد و به حضار گفت حالا هر کسی هرسوالی دارد از این حافظ قرآن بپرسد و من چون تازه حفظ قرآن را به پایان رسانده بودم و خیلی روی تثبیت محفوظاتم تمرکز نکرده بودم می ترسیدم نتوانم پاسخگوی سؤالات باشم ولی به لطف پروردگار توانستم به تمامی سوالاتی که پرسیده می‌شد پاسخ بدم و سرافراز از این امتحان بیرون آمدم.

                                     

معتقدم معلولیت نباید موجب طرد شدن انسان از اجتماع شود گرچه دچار نقص عضو هستیم اما باید از توانایی و استعدادهایمان بهره گرفته و خود را به کمال برسانیم./م



منبع:جویزر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار