رئيس هيئت دوچرخه سواری استان همدان از برگزاری مسابقات دوچرخه سواری «بین مدارس» استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 07 May 2015
رئيس هيئت دوچرخه سواری استان همدان گفت: مسابقات دوچرخه سواری بین مدارس استان همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، علی ثقفی در جلسه هماهنگی مسابقات و استعدادیابی دانش آموزان استان همدان اظهارداشت:خاستگاه ورزش از مدارس شکل می گیرد چراکه جذب و شناسایی استعدادها در مدارس به راحتی امکان پذیر است.
وی با اشاره به اينكه یکی از راهبردهای اولیه ارتباط با ورزش مدارس در راستای تقویت ورزش از جمله رشته دوچرخه سواری است، بيان داشت: مسابقات دوچرخه سواری «بین مدارس» استان همدان برگزار خواهد شد. 

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان با بیان اینکه با همکاری آموزش و پرورش می توان همایش ها و مسابقات مختلفی را برگزار کرد، عنوان داشت: برگزاری مسابقات باعث شناسایی استعدادهای این رشته می شود. 

وی در ادامه با اشاره به مدرسه دوچرخه سواری گفت: مدرسه دوچرخه سواری راه اندازی شده و زیر نظر هیئت بوده و دارای مربیان خوبی است.

ثقفی با بیان اینکه درسطح دنیا به دوچرخه سواری نگاه متفاوتی وجود دارد و آن را به لحاظ کمک به کاهش ترافیک، کاهش مواد آلاینده و حفظ محیط زیست حایز اهمیت می بینند، ابراز داشت: متاسفانه در ایران و خصوصا همدان این گونه نگاهی به دوچرخه سواری وجود ندارد. 

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان اذعان داشت: راه اندازی مدرسه دوچرخه سواری در بخش بانوان و آقایان، برگزاری کلاس های آموزشی و مربیگری و شناسایی استعدادها از جمله برنامه های هیئت دوچرخه سواری است. 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند مربیان ورزش مدارس را به هیئت معرفی کند، اظهار داشت: مربیان می توانند در هیئت دوچرخه سواری استان همدان با گذراندن دوره مربیگری درجه سه کارت معتبر آن را نیز دریافت کنند. 

ثقفی افزود: همچنین برگزاری همایش ها و مسابقات می تواند به فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه در جامعه کمک کند. 

رئیس هیئت دورخه سواری شهرستان همدان در ادامه این جلسه اظهار داشت: همکاری با آموزش و پرورش و مدارس بهترین راه جذب ورزشکار است چرا که تجربیات نشان می دهد ۹۷ درصد ورزشکاران از مدارس شناسایی شده و پا به عرصه قهرمانی گذاشته اند. 

وحید شانیان با بیان اینکه ممکن است توپ فوتبال در هر خانه ای نباشد اما دوچرخه در هر خانه ای وجود دارد، افزود: علاقه به دوچرخه سواری در دو بخش حرفه ای و همگانی در جامعه وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه مسابقات دانش آموزی دوچرخه سواری در چند سال اخیر لغو شده، بیان داشت: به همین دلیل تعداد ورزشکاران در تمامی رشته ها از جمله رشته دوچرخه سواری کم شده است.

 رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان در ادامه این جلسه عنوان داشت: آموزش و پرورش با هیئت دوچرخه سواری استان همکاری لازم را برای برگزاری مسابقات و همایشهای دانش آموزی خواهد داشت.

خدارحمی اضافه کرد: برای برگزاری مسابقات بین مدارس اطلاعیه در تاریخهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه به مدارس متوسطه اول و دوم ابلاغ می شود.

 وی ابراز داشت: همچنین در بخش بانوان نیز اطلاعیه ای برای برگزاری مسابقات و ثبت نام در مدرسه دوچرخه سواری ابلاغ خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار