به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سه و نیم برابر شده است، افزود: تعداد دانشجویان نسبت به هیئت علمی کم است که کمبود را با توسعه تاسیسات جبران خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 07 May 2015
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان قطب آموزشی منطقه غرب کشور مطرح است.

به گزارش مهر، فرهاد فراهانی به مناسبت «هفته آموزش» با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان توانمندی های خوبی در بحث آموزش دارد، اظهار داشت: خدماتی از قبیل آموزش کارشناسی تا کارشناسی ارشد و «پی. اچ. دی» و دستیاری و فلوشیپ ها و فوق تخصص ها در هفت داشکده و سه دانشکده اقماری ارائه می شود. 

وی با اشاره به اینکه ۴۱۷ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعالیت می کنند، افزود: ۱۶۰ نفر از این اعضا خانم و بین رتبه دانشگاهی ۳۳ نفر استاد تمام، ۷۰ نفر دانشیار و ۲۳۰ استاد تمام و ۸۹ مربی هستند. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اعضا هیئت علمی دانشکده پزشکی ۲۰۹ نفر هستند، ابراز داشت: در حال حاضر پنج هزار و ۲۸۷ نفر دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان تحصیل می کنند که نشبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

فراهانی با اشاره به اینکه اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سه و نیم برابر شده است، افزود: تعداد دانشجویان نسبت به هیئت علمی کم است که کمبود را با توسعه تاسیسات جبران خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان دو هدف اساسی را در دستور کار خود دارد که از اهداف استراتژیک است، عنوان داشت: یکی از اهداف دانشگاه آنست که به عنوان قطب در منطقه مطرح شود و هدف دیگر ملی شدن دانشگاه علوم پزشکی همدان و کسب رتبه برتر در بین دانشگاه های کشور است.

دانشگاه علوم پزشکی همدان در بین دانشگاه های منطقه غرب مانند ایلام و کرمانشاه و کردستان و زنجان و غیره دانشگاه برتر در حوزه آموزش استفراهانی در ادامه سخنان خود افزود:دانشگاه علوم پزشکی همدان در بین دانشگاه های منطقه غرب مانند ایلام و کرمانشاه و کردستان و زنجان و غیره دانشگاه برتر در حوزه آموزش است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ دانشکده علوم پزشکی در کشور فعال است که برای برتر بودن آن اهداف مختلفی تعریف می شود، عنوان داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان قطب غرب کشور شناخته شده است. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان همدان را توسعه تحصیلات تکمیلی بیان کرد و گفت: هیچ رشته ای را بدون تحصیلات تکمیلی نمی پذیریم و رشته ای پذیرش می شود که تحصیلات تکمیلی آن نظیر کارشناسی ارشد و  فلوشیپ و دستیاری و غیره باشد. 

فراهانی با بیان اینکه رشته فوق تخصصی نوزادان و «آی. سی» سال گذشته به رشته های دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه شده است، ابراز داشت: علاوه بر این دو رشته دستیاری پزشکی، ارتوپدی، اورژانس و رادیولوژی نیز به رشته ها افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه دریافت «پی. اچ. دی» در رشته پرستاری از دیگر عملکردها در حوزه آموزش بوده است، عنوان داشت: دریافت این مجوز دانشگاه علوم پزشکی همدان را در بین هشت دانشگاه برتر که مجوز «پی. اچ. دی» دارند، قرار داده است. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: سال گذشته هشت رشته تکمیلی به لیست رشته های دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه شد که در حال حاضر ۵۷ رشته تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد که هدف اصلی دانشگاه اول شدن در منطقه است. 

فراهانی با بیان اینکه رسیدن به هدف برتر شدن در مرحله کشوری به تلاش بیشتری نیاز دارد، افزود: باید طوری عمل کنیم که دانشجو و استاد از کشور های دیگر آمده و در دانشگاه علوم پزشکی همدان آموزش ببینند و در حال حاضر از پردیس بین الملل کار شروع شده و امسال چهار دانشجو بورسیه از یمن و بحرین داشتیم. 

وی با بیان اینکه سه دانشجو نیز از عراق با پرداخت شهریه ارزی در دانشگاه علوم پزشکی همدان تحصیل می کنند، افزود: سال گذشته مجوز جذب دستیار خارجی به دانشگاه اعطا شد.

 دانشکده طب سنتی همدان آماده راه اندازی است معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه افزایش رشته های تکمیلی از اهداف دانشگاه در سال ۹۵ است، اظهار داشت: دانشکده طب سنتی همدان آماده راه اندازی است. 

فراهانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو دانشگاه های تیپ یک است، ابراز داشت: تمام رشته های فوق تخصصی پزشکی و دندانپزشکی در استان وجود دارد و بالاترین امکانات درمان در استان وجود دارد.

 وی در مورد سئوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت استان همدان از لحاظ پزشک متخصص زنان و زایمان گفت: گروه زنان و زایمان استان همدان از گروه های قدیمی استان بوده و از سال ۷۲ دستیار پزشکی تربیت کرده است.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بیمارستان زنان در همدان محدود است، ابراز داشت: بیمارستان فاطمیه بیمارستان تک تخصصی در همدان بوده و وضعیت زنان و زایمان از نظر خدمت رسانی به تعداد قابل قبول در همه شهرستان ها وجود دارد. 

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی نیز گفت: ۱۸۲ دانشجوی مامایی در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه علوم پزشکی همدان تحصیل می کنند.

 خدایار اشوندی در ادامه ابراز داشت:ارشد مامایی به زودی در دانشکده مامایی همدان راه اندازی می شود و شرایط لازم برای ارشد برقرار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه مشکل مامایی در استان همدان کمبود فیلد آموزشی است، عنوان داشت: تراکم آموزشی مامایی زیاد است و تنها بیمارستان فاطمیه برای آموزش کارشناسان مامایی در اختیار است که این فضا برای آموزش کم است. 

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی با بیان اینکه باید از فضای بیمارستان تامین اجتماعی همدان نیز برای فضای آموزشی مامایی استفاده شود، ابراز داشت: با ترویج فرهنگ فرزند آوری مشکلی از لحاظ استخدام ماماها نداریم اما کمبود فضای آموزشی داریم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Harish
|
Russian Federation
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
Walking in the prescnee of giants here. Cool thinking all around!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار