استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی مدیران رسانه ها و مطبوعات استان گفت: رسانه ها به عنوان بازوان اجرایی مدیران باید منادی وحدت ، انسجام و امید و نشاط در جامعه باشند.
کد خبر: ۳۲۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 02 November 2016
   سید علی اکبر پرویزی تاکید کرد: رسانه ها می بایستی مزیت ها و ظرفیت های استان را به طرق مناسب و مطلوب اطلاع رسانی کنند.
وی اضافه کرد: سیاه نمایی ، ضعیف و محروم نشان دادن استان علاوه بر اینکه موجب یاس و ناامیدی در مردم خواهد شد زمینه های سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در استان را نیز از بین خواهد برد و یا آن را کمرنگ خواهد کرد.
وی با تاکید بر حل و فصل مشکل رسانه های استان در بخش های مختلف گفت: این نشست ها باید به صورت فصلی و با دستور کارهای مشخص به منظور حل مشکل صنفی رسانه های استان و نیز تلاش برای رسیدن به راه حل های منطقی برای برون رفت از مشکل استان در زمینه های مختلف برگزار خواهد شد.
وی بر فعال تر شدن خانه مطبوعات استان تاکید کرد و گفت: آماده مساعدت با نهادهای ذی ربط از جمله جهاد دانشگاهی به منظور برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی ویژه خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه در استان هستیم.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم ، فعالیت احزاب و تلاش رسانه ها سه مولفه مهم در زمینه جلوگیری از فساد در سطوح مختلف است، گفت: با توجه به فعالیت فصلی احزاب در کشور و استان لازم است تا رسانه ها بیش از پیش به دور از فضاهای احساسی و سیاسی به رسالت اصلی خود واقف بوده و با شناسایی دقیق و درست مشکلات و تنگناها خصوصاً در حوزه های فساد اداری، مالی، اقتصادی، سیاسی و... آنها را قبل از رسانه ای شدن به مسئولان ذی ربط انعکاس دهند.
وی فساد را نقطه آسیب مشترک در تمام نظام های سیاسی در دنیا دانست و افزود: اگر جلوی ظلم و فساد گرفته نشود قطعا دچار مشکلات فراوانی در آینده خواهیم شد که در این زمینه رسانه ها نقش بی بدیلی بر عهده دارند.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر همکاری مطلوب مدیران با رسانه های استان، گفت: مسئولان می بایست به نحو مطلوب و مناسب با رسانه ها و خبرنگاران استان همکاری داشته باشند و در اسرع وقت نسبت به ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
پرویزی، ادامه داد: مدیران روابط عمومی در دستگاه های اجرایی نیز اطلاع رسانی دو طرفه را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهند و با انعکاس خدمات دولت در زمینه های مختلف زمینه های انعکاس مشکل مردم و رسانه ها را به مدیران نیز فراهم کنند.
وی با بیان اینکه جلسات و نشست های مختلف در استان باید دارای خروجی مناسب باشد گفت: مدیران بخش های مختلف از دادن وعده هایی که ممکن است امکان تحقق آنها در آینده وجود نداشته باشد پرهیز کنند چرا که این امر موجب ایجاد بی اعتمادی عمومی در جامعه خواهد شد.
پرویزی با بیان اینکه مدیران اجازه تهدید و یا محدودکردن خبرنگاران را ندارند گفت: به روز رسانی وب سایت های دستگاه های اجرایی به منظور انعکاس خدمات دولت در بخش های مختلف باید مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل اشاره کرد و ادامه داد:تاکنون در این زمینه اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته که رسانه ها می توانند به طرق مقتضی نسبت به انعکاس آنها اقدام کنند.
وی استفاده از روش های نوین ارتباطی را در زمینه اطلاع رسانی مورد تاکید قرار داد و افزود: تقویت وحدت و انسجام عمومی به عنوان یک اصل مهم و اساسی می بایست مورد توجه قرار گیرد چرا که در غیر این صورت تمامی تلاش ها و پیگیری ها برای رسیدن به توسعه بی نتیجه خواهد ماند.
در این جلسه هر یک از مدیران مطبوعات و رسانه های استان به ارائه نقطه نظر، دیدگاه ها و مباحث و مشکل کاری حوزه خود پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار