معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های هفته قرآن و عترت جشنواره شعر است، که قالب اشعار باید آزاد و هیچ محدویت سنی ندارد و هر شاعر می‌تواند ۵ اثر ارسال کند.
کد خبر: ۳۲۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 06 November 2016

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، عباسعلی بهادری(امروز یکشنبه) در کنفرانس خبری ، با اشاره به برگزاری جشنواره نماز، قرآن و عترت در رسانه های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حمایت از تولید آثار با موضوع نماز، قرآن و عترت، عفاف و حجاب، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوای مذهبی مطبوعات استان و کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده با موضوع نماز، قرآن و عترت، عفاف و حجاب در رسانه‌های محلی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند در هر دو بخش گزارش و خبر و در هربخش الزاما با سه اثر در جشنواره شرکت کنند و آثار فاقد نام نویسنده و یا دارای نام نویسنده مستعار باید به تأیید (مهر و امضا) مدیر مسئول نشریه یا خبرگزاری و پایگاه خبری رسیده باشد.
بهاری ادامه داد: امکان ارسال اثر به جشنواره صرفاً از طریق سامانه تخصصی جشنواره مطبوعات به نشانیwww. pressfestival.ir  امکان‌پذیر است و در هر یک از رشته‌های جشنواره سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده می‌شوند.
وی یادآور شد: همچنین در هفته قرآن و عترت جشنواره پژوهش های قرآنی نیز در قالب مقاله و پایان نامه برگزار می شود و مقالات برگزیده در فصل نامه نشریات معتبر علمی چاب می‌شود.

جشنواره هنری هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی در 12 رشته برگزار می‌شود

سید علی زمزم، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: جشنواره‌های هنری هفته قرآن و عترت در ۱۲ رشته شامل صنایع‌دستی، پوسترسازی، فیلم، فیلم‌نامه، نماهنگ، نقاشی، خوشنویسی، تئاتر خیابانی، تذهیب و.. بر گزار می‌شود.

وی افزود با توجه به برخی از ظرافت‌های خاص، رشته نقاشی به صورت ورک شاپ با حضور استاد کاظم چلیپا در روز ۲۶ و ۲۷ آبان ماه برگزار و به کسانی که در این دوره شرکت کنند گواهینامه اعطاء می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: رشته تئاتر خیابانی نیز به صورت فستیوال برگزار می‌شود؛ به این صورت که متون نمایشی به دبیرخانه ارسال و مورد بازبینی و بازنگری داوران قرار می گیرد و در نهایت ۵ تئاتر برگزیده در هفته قرآن و عترت هر کدام حدأقل ۵ اجرا در خیابان‌های سطح شهر خواهند داشت.

زمزم یادآور شد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، تکمیل فرم فرخوان و ثبت نام در جشنواره به آدرس به آدرس etrat-kh.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار