استاندار مرکزی عنوان کرد؛
تابناک: استاندار مرکزی بصيرت را زيبنده و ضروريتي براي كاركنان ناجا خواند و گفت: نيروي انتظامي در قبال آحاد جامعه مسئوليتي بزرگ دارد و همواره در معرض مسائل مختلف اجتماعي قرار دارند و بصيرت به عنوان چراغ هدايتگر از مهم ترين ابزاري است كه بايد يكايك كاركنان آن بدان تجهيز باشند.
کد خبر: ۳۲۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 08 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی در آيين اختتاميه ششمين دوره بصيرت غيرت مركزي فرماندهي انتظامي استان مرکزی در جمع فراگيران بصيرت غيرت مركزي پليس استان به تبيين مولفه هاي بصيرت افزايي پرداخت و گفت: بصيرت واژه و يا كلامي نيست كه امروزه بشريت به ضرورت و اهميت آن دست يافته باشد، بلكه بصيرت ريشه در مباني ديني و اعتقادي جامعه ما دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به برخي از آيات الهي در اهميت بصيرت خاطر نشان كرد: در بسياري از اين آيات به بصيرت و ضرورت دستيابي انساني به شناخت صحيح در تشخيص راه صحيح از راه ناصواب تاكيد شده و خداوند نتيجه آن براي انسان را رحمت و رستگاري خوانده است.

 زماني قمي در ادامه به لسان شيرين امام نخست شيعيان در بيان شاخصه هاي بصيرت در نهج البلاغه و ديگر آثار بزرگان دين در حوزه بصيرت افزايي اشاره داشت و گفت:‌ با تعمق در اين آثار مي توان به شيوه و ابزار صحيح تشخيص دست يافت.

استاندار مركزي به آثار بي بصيرتي در جوامع امروزي اشاره داشت و تصريح كرد: امروزه هستند گمراهاني كه بدون بصيرت و بدون تعمق در مفهوم شعار الله اكبر از مهم ترين شعار عصاره توحيد و خداشناسي استفاده ناصحيح كرده و در بين مسلمانان فجايع بزرگ انساني را دامن مي زنند.

وي ملاك و شاخص صحيح در دستيابي به بصيرت را از مهم ترين موضوعات خواند و گفت: رويايي نيكي و پليدي از زمان خلقت انسان وجود داشته و با گذشت زمان پيچدگي هاي آن فزوني يافته و امروزه داشتن ملاك و شاخص مناسب در تشخيص بدي و زشتي از ضروريت هايي است كه بايستي در يك جامعه بسط و توسعه يابد.

 زماني قمي به پيچيدگي و گستردگي ماموريت هاي نيروي انتظامي نيز اشاره داشت و بصيرت را زيبنده و ضروريتي براي كاركنان آن خواند و گفت: نيروي انتظامي در قبال آحاد جامعه مسئوليتي بزرگ دارد و همواره در معرض مسائل مختلف اجتماعي قرار دارند و بصيرت به عنوان چراغ هدايتگر از مهم ترين ابزاري است كه بايد يكايك كاركنان آن بدان تجهيز باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار