امروز در آستانه اربعین شهدای کربلا سومین سوگواره ملی علمدار کربلا با حضور مسئولان کشوری و استانی و میهمانانی از حرم مطهر حضرت عباس(ع)در هتل زاگرس ایلام پرچم متبرک این حرم را به اهتزار در آوردند.
کد خبر: ۳۲۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 08 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛در کتاب لهوف روایتی آمده که در آن گفته شده : وقتی کاروان اسرای کربلا که در راس آنها سرهای برنیزه و علم قرار داشت به قصر یزید رسید یزید شروع به براندازی علم و نیزه ها کرد.
 
به علم حضرت عباس که رسید او را وارسی کرد و بعد از مکثی گفت: مرحبا به عباس، تمامی چوب علم جای شمشیر است بجز قسمتی که در دست علمدارش بوده است و این به معنی مقاومت علمدار تا آخرین لحظه است.
 
امام حسین(ع) روز عاشورا از حضرت عباس(ع) خواسته بودند که پرچم را در دست داشته باشد که اهل حرم وقتی نگاهشان به پرچم در دستان عباس بیافتد قوت قلب پیدا کرده و اطمینان از پایداری سپاه داشته باشند.
 
شاید بخاطر همین وفاداری عمیق قمر بنی هاشم بود که امام حسین (ع) در واقعه کربلا تا آخرین نفر اجازه رفتن به میدان را به عباس به عنوان علمدار کربلا نداد چراکه وجودش آرامش و اطمینان را هم به او می داد و هم به دیگر اعضا کاروان.
 
و امروز در آستانه اربعین شهدای کربلا سومین سوگواره ملی علمدار کربلا با حضور مسئولان کشوری و استانی و میهمانانی از حرم مطهر حضرت عباس(ع) با هدف ترویج فضائل و مناقب علمدار کربلا با زبان شعر و هنر در هتل زاگرس ایلام برگزار شد.
 
طنین نوای روح بخش قرائت کلام وحی توسط محمد امیر عبدالحسین، قاری ویژه حرم مطهر حضرت عباس(ع) از همان ابتدا حال و هوای این محفل را معنوی کرد.
 
همچنین جلال زارع از مداحان اهل بیت(ع) از استان فارس نیز نوحه مشهور 'کربلا میخوام ابوالفضل' را قرائت و شرکت کنندگان با اشک های گونه شان ضریح علمدار کربلا را در اذهان زیارت کردند.
 
در این آیین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور و اعضای تولیت آستان مقدس و مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.
 
اهتزار پرچم متبرک حرم مطهر حضرت عباس(ع) از دیگر جلوه های این سوگواره بود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار