مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با برگزاری کنفرانس جهانی شکوفایی شهرها می‌توان شاخصه‌های بهبود کیفیت زندگی بانوان را افزایش داد.
کد خبر: ۳۲۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 09 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین خبرگزاری فارس از قزوین، مریم بیدخام در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: هر زمان که صحبت در خصوص مسائل بانوان صحبت می‌شود بیشتر کلیشه‌ای است به عنوان نمونه زنان نقش مهمی در جامعه دارند یا زنان نصف جامعه را تشکیل می‌دهند و باید به آن‌ها اهمیت دهیم اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی با اشاره به زنان و شکوفایی شهری که از شاخصه‌ها و معیارهایی است که از آموزه‌های دینی و اصیل ایرانی نشأت گرفته است، بیان کرد: هر چقدر از این شاخصه‌ها فاصله بگیریم دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شویم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: می‌خواهیم از افراد صاحب‌نظر در حوزه و دانشگاه در زمینه برگزاری کنفرانس جهانی شکوفایی شهرها بهره‌مند شویم تا شاخصه‌های افزایش بهبود کیفیت زندگی بانوان معرفی شود و نتایج آن در تقویت بنیان خانواده و جامعه سالم تأثیرگذار باشد.

بیدخام با اشاره به اینکه در استان قزوین ازدواج کاهش و طلاق افزایش یافته است، عنوان کرد: این استان جزء سه استانی است که آمار بالایی در معضل اجتماعی به نام طلاق دارد.

این مسؤول با بیان اینکه باید راهکاری را برگزید تا کیفیت زندگی و فرزندآوری افزایش، آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، مطرح کرد: با افزایش آرامش و امنیت یک زن می‌توان علاقه آنها را به فرزندآوری افزایش داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه روند در معرض آسیب بودن زنان رو به افزایش است، گفت: باید برنامه‌هایی را تدوین کنیم تا وضعیت زندگی بانوان را کیفی‌سازی کنیم تا زنان اخلاق‌مداری در زندگی به فرزندان را انتقال دهند.

بیدخام خاطرنشان کرد: 70 درصد ورودی دانشگاه از قشر زنان است که بدون هیچ توانمندی در حال تحصیل هستند که باید آن‌ها به طوری تربیت شوند که بتوانند فرزندان کارآفرین پرورش دهند.

وی بیان کرد: زنان جامعه به دنبال کسب مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند بدون اینکه تجربه و توانمندی لازم داشته باشند و این روند مطلوب نیست و باید اصلاح شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: باید الگو و ایده‌هایی را بر اساس معیارهای ایران و اسلامی تعریف کرد تا سطح زندگی بانوان افزایش یابد و همچنین یک مقیاسی تدوین شده تا بازخورد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سنجیده شود.

بیدخام خاطرنشان کرد: باید معیاری را داشته باشیم تا بتوانیم نتایج فعالیت‌های اجرا شده در راستای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی را سنجید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: دختران علاقه دارند بعد از فارغ‌التحصیل در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند که چنین ظرفیتی در این دستگاه‌ها وجود ندارد به همین دلیل باید ‌آنها در هنگام تحصیل با مشاغل خانگی آشنا شوند.

وی افزود: بانوان با آشنا شدن مشاغل خانگی می‌توانند وارد بازار کار شوند که در تحقق این هدف باید دست به سدت هم دهیم تا بتوانیم جامعه‌ای سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار