رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از رفع مشکل 295 واحد تولیدی استان طی 426 مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد.
کد خبر: ۳۲۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 09 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین ایرنا، علی پرزحمت شامگاه سه شنبه در دوازدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و بانکهای عامل برگزار شد، افزود: این ستاد از سال گذشته به استان ها ابلاغ و ما نیز از همان آغاز کار به ترتیب و براساس برنامه ریزی انجام شده نسبت به برپایی نشست های اقدام کردیم.
وی با اشاره به وجود سه هزار و 715 واحد صنعتی دارای پروانه کسب در این استان، ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 900 واحد صنعتی فعال، یک هزار و 200 واحد صنعتی نیمه فعال و 615 واحد صنعتی تعطیل شده است.
پرزحمت با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، یادآور شد: از ابتدای امسال 426 مصوبه مربوط به 295واحد تولیدی طی برگزاری 11 جلسه اصلی و 127 جلسه فرعی صادر شده است.
به گفته وی، واحدهایی که مشکل آنها در کارگروه استانی رفع نشود برای بررسی دوباره به کارگروه کشوری ارسال و با حضور اعضای آن کارگروه بررسی و مرتفع می شود.
پرزحمت اضافه کرد: از میان نشست های برگزار شده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، 72 جلسه مربوط به سیستم بانکی، 12 جلسه مربوط به امور مالیاتی، 11 جلسه مربوط به تامین اجتماعی و 26 جلسه نیز مربوط به سایر دستگاه های اجرایی استان بوده و تاکنون نیز 94 درصد مصوبات این ستاد اجرایی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سیستم بانکی 61.4 درصد مصوبات این کارگروه را به خود اختصاص داده، افزود: امور مالیاتی 9.4 درصد، تامین اجتماعی 8.7 درصد و سایر دستگاه ها نیز 20.5 درصد سایر مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در اختیار داشته اند.
پرزحمت در پایان مهمترین موانع مسیر تولید را نقدینگی، وثیقه و سودهای بالای بانکی عنوان و یادآور شد: برای حل مشکلات یاد شده نیازمند عزم همگانی هستیم.
استان قزوین دارای سه هزار و 500 واحد صنعتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار