معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: این آمار نشان می دهد تعداد زیادی از زائران زمان سفر خود را مدیریت کرده و در تلاش هستند که زودتر از سال های گذشته به کربلای معلی مشرف شده و زودتر نیز بازگردند.
کد خبر: ۳۲۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 09 November 2016
 از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته (سه شنبه 18 آبان ماه) 340 هزار زائر اربعین از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه به عتبات عالیات تردد کردند که 35 درصد آنان متعلق به مرز مهران است.
 
به گزارش تابناک ایلام؛حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در جریان بازدید از مرز بین المللی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آمار نشان می دهد زائران به توصیه های مسئولان در خصوص انتخاب مرزها برای تردد توجه کرده اند

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین از زوار استان های تعیین شده وهمچنین زائرانی که دارای خودروهای شخصی پلاک استان های تهران، قم، مرکزی و لرستان هستند تا حد امکان مرزهای جنوبی را برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کنند تا فشار کمتری به پایانه مرزی مهران وارد شود. ذوالفقاری تاکید کرد: انتخاب مرزهای جنوبی کشور برای تردد به عتبات عالیات باعث می شود از مشکلاتی که اربعین سال گذشته درمسیرهای منتهی به مرز مهران ایجاد شد کم شود.

وی یادآور شد: ظرفیت و زیرساخت های مرزمهران در حد بسیار مناسبی است اما با این وجود کارهای باقی مانده بسیاری نیز برای اربعین سال آینده مانده است که نیازمند تکمیل هستند.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: همچنین از تمامی زائران درخواست می شود زمان سفر به عتبات عالیات را مدیریت کنند تا با ازدحام بیش از حد در ایام اربعین حسینی مواجه نشوند.

ذوالفقاری اظهار کرد: میزان تردد زائران اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر تا کنون 70 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد تعداد زیادی از زائران زمان سفر خود را مدیریت کرده و در تلاش هستند که زودتر از سال های گذشته به کربلای معلی مشرف شده و زودتر نیز بازگردند.

وی تاکید کرد: در آن سوی مرزهای کشور و در خاک عراق کارهای امنیتی فراوانی انجام شده است و مسئولان ستاد اربعین در عراق برنامه ریزی های بسیار خوبی در حوزه تامین امنیت با همکاری مسئولان عراقی انجام داده اند.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: برنامه خود امنیتی در ستاد عراق طراحی شده است و خود زائران باید نکاتی را رعایت کرده و به افرادی که برای اجرای این طرح تعیین شده اند، کمک کنند.

ذوالفقاری از زائران خواست هنگام مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور عراق از خدمات بیمه ای طبق قرارداد منعقد شده بهره مند شوند.

وی گفت: همراه با تعدادی از مسئولان ستاد اربعین برای بررسی آخرین وضعیت زیرساخت ها و آخرین برنامه ریزی ها به این استان سفر کرده و به همراه استاندار ایلام و همکارنش از مسیر ایلام - مهران بازدید شد.

ذوالفقاری اظهار کرد: روند بهسازی و تکمیل زیرساخت ها در این مسیر نسبت به سال گذشته سرعت بیشتری داشته است و در سه نقطه گلوگاهی در محور صالح آباد سه پل کنارگذر ایجاد شده که اقدام بسیار مناسبی است.

وی یادآور شد: وضعیت پارکینگ های شهر مهران در شرایط بسیار بهتری نسبت به سال گذشته از نظر روشنایی، وسعت و راه های دسترسی قرار دارد و مجزا شدن خودروهای شخصی و اتوبوس های بین شهری و تعریض جاده در مقایسه با سال گذشته نیز از اقدام های مناسب اربعین امسال در مرز مهران است.

وی تاکید کرد: در این سفر از مرز عراق و مسیر مهران - کوت نیز بازدید می شود تا متناسب با وضعیت و ظرفیت آن سوی مرز آخرین هماهنگی های میدانی به منظور تسریع در تردد زائران انجام و در خصوص نیازمندی ها و کارهای باقی مانده در نشست ظهر امروز با مسئولان استان ایلام تصمیم گیری شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار