رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه توسعه کشاورزی، اولویت اقتصادی استان قزوین است، گفت: جهاد کشاورزی خانه اصلی کشاورزان این استان است .
کد خبر: ۳۲۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 09 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، علی اکبر متقی‌فرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه تشکلهای بخش کشاورزی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی دارند اظهار کرد:  95 درصد تولیدات بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی و تعاونی ها انجام می شود و وظیفه جهاد کشاورزی حل مشکلات و موانع تولید کنندگان  این بخش است .
وی توسعه کشاورزی را  اولویت اقتصادی استان قزوین دانست و تأکید کرد: متاسفانه اتلاف آب در مزارع کشاورزی و باغات بسیار بالاست و بایستی با استفاده از سیستم‌های نوین نسبت به استفاده بهینه از این منابع اقدام شود .
متقی‌فرد باغستان‌های سنتی را به عنوان یکی میراث ارزشمند در استان  دانست و بیان کرد: این باغستان‌ها باید حفظ و صیانت شود و از تخریب این باغات جلوگیری کرد  .
این مسئول تأکید کرد :  در سال جاری برای استفاده بهینه از منابع آب در حمال آباد 40 حلقه چاه مجاز بصورت یکپارچه آبیاری نوین اجرا شود که حداقل در سطح  800 تا 1000 هکتار از  باغات جمال آباد اجرا می شود.
وی ادامه داد: اجرای 20 هزار هکتار آبیاری نوین که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است با همت و همکاری دولت و کشاورزان  اجرا خواهد شد .
این مسئول با اشاره به اهداف اجرای طرح آبیاری نوین ، بر جلوگیری از افزایش سطح زیر کشت و توسعه باغات تاکید و عنوان کرد: در طرح تجمیع آبیاری نوین بیش از 85 درصد از اعتبارات طرح را دولت بصورت بلاعوض پرداخت خواهد کرد .
رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی و باغات تصریح کرد : تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع می باشدو در باغات نیز بر اساس دستورالعمل و ملاحظات قانونی به میزان باغ به متقاضیان مجوز ساخت برای انباری و با نگهبانی داده خواهد شد .
برچسب ها: تابناک قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار