مدیرکل دفتر فنی استانداری ایلام ازمشارکت 20 میلیارد ریالی بنیاد برکت در ساخت پایانه مسافربری برکت مهران خبرداد.
کد خبر: ۳۲۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 12 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ربیع اله جاسمی اظهار کرد:این پایانه باهدف ساماندهی تردد و جابجایی مسافران توسط اتوبوس های بین شهری در نزدیکی مرز مهران با مشارکت بنیاد برکت احداث شده است.
 
وی یادآور شد: این پایانه در زمینی به مساحت 30 هکتار در چهار بخش مجزا در هشت کیلومتری پارکینگ بزرگ اربعین احداث شده و اکنون در حال خدمات رسانی به زائران اربعین است.
 
وی با بیان اینکه این پایانه تنها مختص استقرار اتوبوس های بین شهری است، افزود: همه اتوبوس های بین شهری برای انتقال و جابجایی مسافران به مرز مهران می باید در این پایانه مستقر و خدمات خود را ارائه کنند.
 
به گفته وی، کنارگذر شرقی شهر مهران از پارکینگ اربعین تا پایانه نیز به طول هشت کیلومتر عملیات خاکی، روسازی، آسفالت و خط کشی شده تا مورد استفاده اتوبوس های بین شهری مستقر در این پایانه قرار گیرد.
 
جاسمی یادآور شد: این کنارگذر بعنوان راه اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد و تنها اتوبوس های بین شهری و اتوبوس هایی که زائران را در مسیر پارکینگ اربعین تا پایانه و بالعکس منتقل می کنند و همچنین نیروهای پلیس و خودروهای امدادی اجازه عبور از این مسیر را دارند.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری ایلام گفت: این پایانه در چهار بخش ساخته شده که در هر بخش آن اتوبوس های متعلق به یک ناحیه خاص از کشور مستقر خواهند شد.
 
جاسمی اضافه کرد: سکوهای فروش بلیط و محل استقرار شرکت های مسافربری و همچنین سکوهای پارک سوار مخصوص پیاده و سوار شدن مسافران در این پایانه در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: همچنین در این پایانه دو سوله هر کدام به مساحت 200 متر مربع بعنوان زائرسرا برای اسکان اضطراری، 36 چشمه سرویس بهداشتی و 36 چشمه حمام نیز ساخته شده است.
 
وی با بیان اینکه برای احداث این پایانه 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تاکید کرد: احداث این پایانه نقش موثری در کاهش ترافیک درون شهری مهران دارد زیرا اتوبوس های بین شهری بدون وارد شدن به داخل شهر و تنها از مسیر کنارگذر شرقی مهران تردد می کنند.
 
نبود کنترل ترافیکی وسایل نقلیه بین شهری و درون شهری یکی از مشکلات ترافیکی اربعین سال گذشته بویژه در شهر مهران بود که امسال مسئولان استان تلاش کردند ساز و کار رفع این مشکل را با ساخت پایانه و تعیین مسیرهای مشخص برای تردد اتوبوس های بین شهری و درون شهری و همچنین ایجاد پارکینگ های برای وسایل نقلیه شخصی فراهم کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار