مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: زائران معلول و سالمند عازم آیین اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران از طریق میز خدمت این اداره کل از خدمات توانبخشی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۳۲۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 13 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ فرهاد قیصربیگی روز یکشنبه اظهار کرد: در این زمینه خدمات توانبخشی نظیر حمل با ویلچر و توزیع عصا و واکر بصورت امانی یا رایگان به زائران سالمند و معلول در این مرز ارائه خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی چهار موکب (ایستگاه صلواتی) پذیرایی از زائران حسینی در شهرهای ایلام، ایوان و چرداول خبر داد و افزود: از این تعداد، 2 موکب در ورودی و خروجی شهر ایلام دایر و کار پذیرایی از زائران را انجام می دهند.

قیصربیگی تاکید کرد: همچنین به منظور خدمات دهی به زائران حسینی بر اساس اعلام از سوی ستاد اربعین استان 2 مدرسه به این اداره کل برای تجهیز معرفی و به امکانات اولیه برای اسکان زائران مجهز شده اند.

مدیر کل بهزیستی ایلام یادآور شد: علاوه بر این ستاد گمشدگان بهزیستی مستقر در مرز مهران از 21 آبان ماه دایر و در این ستاد کار ساماندهی و خدمات رسانی به زائران گمشده انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: شماره تلفن 123 ستاد گمشدگان اربعین حسینی در مرز مهران آماده دریافت گزارش های مربوطه و ارائه کمک به مراجعان است.

به گفته وی، بهزیستی به عنوان عضو ستاد اربعین حسینی در کنار سایر دستگاه های اجرایی با استفاده از ظرفیت ها و امکانات لازم خدمات دهی به زائران حسینی را انجام خواهد داد.

مدیر کل بهزیستی ایلام اضافه کرد: خدمات دهی به زائران اربعین حسینی همگام با سایر دستگاه های اجرایی استان توسط بهزیستی از 20 آبان ماه آغاز و تا بعد از اربعین حسینی و بازگشت زائران ادامه دارد.

در آستانه اربعین حسینی روند عزیمت زائران مناطق مختلف کشور کربلای معلی و دیگر عتبات عالیات کشور همسایه عراق از طریق خروجی مرزی مهران روز به روز افزایش می یابد به نحوی که در یک هفته گذشته بیش از 250 هزار زائر (شنبه هفته جاری تا امروز) از این مرز تردد کرده اند.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.

مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کردند، تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق ثبت نام کرده اند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار