معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: روزانه هفت هزار نفر در این اماکن مذهبی اسکان می یابند.
کد خبر: ۳۲۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 13 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام حشمت رستمی روز یکشنبه افزود: این افراد در موکب ها و ایستگاه های فرهنگی این سازمان که در مسیر تردد زائران برپا شده اند مشارکت و کار پذیرایی از زائران را انجام می دهند.


به گفته وی، پذیرایی در این اماکن از محل مشارکت های مردمی و افراد خیر انجام و با نظارت و مدیریت سازمان تبلیغات خدمات دهی به زائران انجام می شود.

وی گفت: 30 ایستگاه فرهنگی ویژه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی توسط این سازمان در شهرهای ایلام و مهران راه اندازی شده که تاکنون 100هزار جلد کتابچه زیارتنامه اربعین حسینی و ادعیه مذهبی، 100 هزار پیشانی بند و 50هزار چفیه را بین زائران توزیع کرده اند.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه عمده این ایستگاه ها در مهران ایجاد شده اند افزود: در این ایستگاه ها علاوه بر پخش اقلام فرهنگی یک روحانی نیز حضور داشته و پاسخگوی مسایل شرعی و احکام به زائران خواهد بود.

وی از اعزام 130 مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم همزمان با اربعین حسینی در مرز مهران خبر داد وافزود: از این تعداد 30 روحانی در ایستگاه های فرهنگی مستقر و 100 روحانی نیز در قالب طرح یاوران معنوی خدمات دهی به زائران انجام خواهند داد.

به گفته وی، در اجرای طرح یاوران معنوی زائران بصورت گروهی توسط یک روحانی و مداح تا اماکن مقدس شهر کربلا همراهی خواهند شد.

وی همچنین از انجام تبلیغات محیطی در شهرهای ایلام، مهران، سرابله، دهلران، ایوان، ملکشاهی، بدره و دره شهر با مشارکت 20 دستگاه عضو کمیته فرهنگی ستاد اربعین از طریق 500بنر مختلف خبر داد.

مرز مهران از امن و نزدیک ترین راه های دسترسی به عتبات عالیات است که همه ساله زائران زیادی برای سفر به عراق از این مرز بین المللی تردد می کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار