فرمانده قرارگاه اربعین ناجا؛
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: بر اساس گزارش های دریافتی تا روز گذشته 41 درصد ترددها از مرز بین المللی مهران به کشور عراق انجام شده است.
کد خبر: ۳۲۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 13 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار محسن فتحی زاده روز یکشنبه  با اشاره به رشد 105 درصدی غیرقابل پیش بینی حجم سفرها در مرزهای سه گانه نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: تلاش می کنیم بدون هیچ گونه مشکلی فرآیند سفر زائران را مدیریت کنیم تا زائران با سهولت کامل وارد عراق شوند.
 
 
سردار فتحی زاده اضافه کرد: تنها روز گذشته بیش از 200 هزار زائر از طریق مرزهای سه گانه وارد خاک عراق شدند که از این میزان 96 هزار نفر از طریق مرز مهران تردد داشتند.
 
وی یادآور شد: تامین امنیت و نظم به ویژه در مسیرهای تردد کاروان های زیارتی و زائران به سمت کشور عراق اولویت اصلی ناجا است برای تحقق این موضوع از تمام توان خود استفاده می کند.
 
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، مرز مهران را یکی از پایانه های مهم در این ایام دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه زائران زیادی از طریق مرز مهران تردد می کنند اما روند تردد در این مرز خوب است.
 
سردار فتحی زاده با بیان اینکه خروج زائران بدون ویزا به هیچ وجه امکان پذیر نیست، از زائران اربعین حسینی خواست به شایعات توجه نکرده و بدون گذرنامه و ویزای معتبر عراق به مرزهای سه گانه مراجعه نکنند.
 
مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است .
 
سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار