فرمانده انتظامی استان ایلام از تردد 640 هزار زائر اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران خبر داد و گفت:از روز اول ماه صفر تا امروز،از640هزار زائر، 553 هزار نفر خروجی از کشور و 87 هزار نفر نیز ورودی به کشور هستند.
کد خبر: ۳۲۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ 13 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سردار نورعلی یاری اظهار کرد: از640هزار زائر، 553 هزار نفر خروجی از کشور و 87 هزار نفر نیز ورودی به کشور هستند.
وی افزود: با تلاش و همکاری مسئولان و جدیت نیروهای انتظامی تردد زائران بدون مشکل از مرز مهران انجام می شود و مشکل خاصی در این ایام نداشته ایم.
 
به گفته وی، در 2 روز گذشته کندی در تردد زائران ایجاد شد که بدلیل عدم تعادل میان زائران خروجی از کشور و ورودی به مرز زرباطیه عراق بود که با تعامل و همکاری طرف عراقی و افزایش ظرفیت ورودی در مرزهای این کشور این مشکل بر طرف شد.
 
سردار یاری تاکید کرد: بسترهای لازم برای تامین امنیت زائران در استان ایلام و مرز مهران بخوبی از سوی نیروهای انتظامی با همکاری دیگر نیروهای نظامی و امنیتی فراهم شده و در این ارتباط نیز مشکلی وجود ندارد.
 
وی یادآور شد: از انتهای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرزی مهران به مسافت 160 کیلومتر نیروهای پلیس راه و پلیس پیشگیری در قالب تیم های ثابت و سیار مستقر شده و بر تردد زائران نظارت می کنند.
 
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: با توجه به کم عرض و 2 طرفه بودن جاده های ارتباطی این استان با تلاش های انجام شده برای مناسب سازی زیرساخت ها در 2 هفته اخیر کمترین سوانح جاده ای را در این استان داشته ایم.
 
وی اضافه کرد: از همه رانندگان وسایل نقلیه درخواست داریم به منظور حفظ جان خود و سرنشینان از سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کرده و با رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی از عجله و شتاب پرهیز کرده و با ماموران پلیس همکاری کنند.
 
سردار یاری در پاسح به سوالی در خصوص امکان تردد زائران بدون ویزا و گذرنامه افزود: به هیچ عنوان امکان تردد بدون مدارک قانونی از مرز مهران وجود ندارد و پلیس با ایجاد موانعی از خروج بدون مدارک جلوگیری می کند.
 
به گفته وی، در 2 روز گذشته حدود سه هزار زائر فاقد مدارک قانونی در مرز مهران شناسایی و توسط پلیس با استفاده از اتوبوس های موجود در پایانه مرزی مهران به شهرهای مبدا باز گردانده شدند.
 
فرمانده انتظامی استان ایلام از همه زائران خواست برای خروج از کشور حتما مدارک قانونی را برای سهولت در خروج از مرز همراه داشته و سپس به مرز مهران مراجعه کنند در غیر این صورت اجازه خروج به آنها داده نخواهد شد.
 
به گزارش تابناک ایلام، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
 
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند.
 
مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کردند، تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از طریق سامانه سماح برای دریافت ویزای عراق ثبت نام کرده اند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار