فرمانده مرزبانی ناجا:
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه اگر مساله روادید درست مدیریت نشود خطرناک و خسارت زا است، تاکید کرد: ازدحام جمعیت امروز مدیریت شد ولی برای سال های بعد باید دولتمردان مساله روادید بعنوان گره اصلی تسهیل در تردد زائران را برای ایام اربعین حل کنند.
کد خبر: ۳۲۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 15 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سردار قاسم رضایی اظهار کرد: کنترل این حجم جمعیت و جدا سازی افراد فاقد مدارک قانونی از جمله ویزا و گذرنامه کار سختی است که توان زیادی از پلیس انتظامی و مرزبانی می گیرد.
 
وی با بیان اینکه در روزهای گذشته توان زیادی برای کنترل ترددها گذاشتیم، افزود: در صورت تکرار چنین شرایطی ما دیگر قادر به کنترل حجم انبوه زائران با این امکانات نیستیم و مطالبه ام بعنوان فرمانده میدان از مسئولان هر 2 کشور ایران و عراق تلاش برای لغو روادید سفر است.
 
سردار رضایی با بیان اینکه اگر مساله روادید درست مدیریت نشود خطرناک و خسارت زا است، تاکید کرد: ازدحام جمعیت امروز مدیریت شد ولی برای سال های بعد باید دولتمردان مساله روادید بعنوان گره اصلی تسهیل در تردد زائران را برای ایام اربعین حل کنند.
 
وی در خصوص باز و بسته شدن چند باره مرز مهران در روز جاری یادآور شد: ظهر امروز یک ازدحام جمعیت در مقابل پایانه مرزی مهران شکل گرفت که بلافاصله با مدیریت درست و به موقع پلیس و ایجاد محدودیت در ترددها شرایط عادی به مرز مهران برگردانده شد.
 
فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: سرعت عمل و کنترل روادید در سمت عراق و ایران اکنون تقویت شده و با سرعت بیشتری انجام می شود ضمن اینکه در طرف عراق هم اتوبوس های بیشتری برای انتقال زائران به سمت کوت و نجف فراهم شده است.
 
سردار رضایی گفت: با این وجود همچنان جمعیت زیادی در پایانه مرزی مهران حضور دارند که از آنها می خواهیم ضمن همکاری با نیروی انتظامی نظم و مقررات را رعایت کنند تا شرایط برای عبور آنها از مرز مهیا شود.
 
وی افزود: حرکت زائرین در ایام اربعین فرصتی برای نشان دادن عظمت اسلام و تشیع است که نباید مانعی سر راه این حرکت خودجوش مردمی باشد و هر سال به جمعیت زائران ایرانی در این ایام افزوده شود.
 
سردار رضایی با اعلام اینکه امسال که گذشت باید برای سال بعد از هم اکنون چاره اندیشی کنیم، یادآور شد: ما به عنوان نگهبانان در مرز و تسهیل کننده تردد مسافران و زائرین از کشور از دولتمردان 2 کشور می خواهیم برای سال های آینده مانع جدی روادید را حل کنند.

هیچ دستور العملی برای لغو روادید سفر برای زائران ایرانی نداریم
فرمانده عملیات رافدین کشور عراق گفت: صبح امروز تعداد زیادی از زائران تجمع کردند و برای مدیریت وضعیت پیش آمده رسیدگی به ورود این افراد در مرز زرباطیه با سرعت بیشتری انجام شد.
 
سرلشکر علی ابراهیم دعبون افزود: الان شرایط عادی است ولی مطابق قوانین برای ورود به عراق داشتن گذرنامه و روادید معتبر عراق لازم است.
 
وی تاکید کرد: هیچ بخشنامه ای مبنی بر لغو روادید برای ورود زائران ایرانی از مرزها صادر نشده و زائران فقط در صورت داشتن مجوز حق عبور از مرز و وارد شدن به خاک عراق را دارند.
 
این فرمانده عراقی در خصوص مجازات ورود بدون روادید به خاک عراق گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ورود زائر ایرانی بدون روادید به خاک عراق نداشته ایم ولی در صورت مشاده، برابر قوانین بین المللی با فرد خاطی برخورد می کنیم./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار