گروهی از زائران کشور روسیه عصرروز سه شنبه برای حضور در کربلا معلی از مرز بین المللی مهران راهی کشور عراق شدند.
کد خبر: ۳۲۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 16 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛این گروه از زائران با در دست داشتن پرچم کشور روسیه در حالی که لباس های مشکی بر تن داشتند، به زبان روسی شعارهایی در وصف سید و سالار شهیدان سر می دادند.
 
این زائران که مسلمان و دارای مذهب شیعه بودند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عشق به سید و سالار شهیدان دشت کربلا را مهمترین هدف خود از حضور در آیین اربعین اعلام کردند.
 
در کنار زائران روسی، شماری از زائرانی دیگر کشورهای مسلمان از جمله آذربایجان، ترکیه و پاکستان نیز در روزهای اخیر از مرز مهران برای رسیدن به کربلای راهی عراق شدند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛ بر اساس پیش بینی ها، در اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق می شوند که بخش مهمی از این زائران مسیر ایلام - عراق را بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می کنند.
 
اکنون تعداد بی شماری از زائران اربعین حسینی برای سفر به کربلا در پایانه مرزی مهران حضور دارند.
 
جاده های منتهی به این پایانه مرزی از شهر مهران بسته شده و زائران با پیاده در راه مرز هستند، ترافیک در جاده های منتهی به شهر مهران نیز سنگین گزارش شده است.
 
ارگان های محتلف و خیران با برپایی ایستگاه هایی در پایانه مرزی مهران به پذیرایی از زائران مشغول هستند و اردوگاه های نیز برای اسکان شبانه زائران در مرز مهران پیش بینی شده که مملو از زائران خسته است تا پس از ساعتی استراحت مهران را به مقصد شهرهای مذهبی عراق ترک کنند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار