'مرز مهران بسته شد'، خبری که اگر چه قابل پیش بینی بود ولی نهایت امروز از سوی مسئولان عراق به علت حجم بالای زائران اعلام و موجب شد شمار زیادی از این افراد اکنون از مهران راهی مرزهای جنوب کشور در استان خوزستان شوند.
کد خبر: ۳۳۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰ 17 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛زائران عاشق اباعبدالله(ع) که با نزدیک شدن به اربعین حسینی با هدف عزیمت به عتبات عالیات کشور عراق از دور و نزدیک خود را به مهران رسانده بودند، از صبح امروز ناباورانه با بسته شدن این مرز مواجه شدند.
 
اما بسته شدن مرز مهران از شوق زیارت عاشقان اباعبدالله(ع) نکاست از ظهر امروز حرکت شمار زیادی از این افراد از مرز مهران به سمت 2 مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان آغاز شده تا از این طریق به عتبات عالیات مشرف شوند.
 
عمده زائران از ظهر و عصر امروز از طریق جاده ارتباطی مهران - دهلران - اندیمشک - دزفول حرکت خود را به سمت استان خوزستان آغاز کردند تا از طریق مرزهای شلمچه و چذابه راهی عتبات عالیات شده و از غافله راهپیمایی اربعین عقب نمانند.
 
مرز مهران با توجه به حجم بالای زائران از صبح امروز بسته شد و اکنون تنها برای زائران ایرانی که از کشور عراق باز می گردند، باز است.
 
اکنون ازدحام بی سابقه ای از زائران در مهران وجود دارد و شمار زیادی از زائران همچنان در انتظار بازگشایی این مرز هستند که از این تعداد زیادی زائرانی هستند که همه مدارک قانونی را به همراه خود دارند.
 
این در حالی است که ماموران انتظامی و یگان ویژه با ایجاد چندین ایستگاه از میدان اربعین تا پل زائر و مسیر پایانه از ورود زائران جلوگیری می کنند و با بلندگوهای سیار از مردم می خواهند مرز مهران را ترک کنند چن امکان خروج آنها از مرز وجود ندارد.
 
ماموران انتظامی با تاکید بر اینکه این هشدارها و اطلاع رسانی تنها در راستای تامین امنیت و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار است به زائران توصیه می کنند برای جلوگیری از وقوع فاجعه با توجه به نبود امکانات در آنسوی مرز و تکمیل ظرفیت پذیرش، اسکان، مشکلات تغذیه ای و شلوغی و تراکم جمعیت در طول مسیر حرکت به کربلا از سفر به عراق خودداری کنند و به شهرهای خود باز گردند.
 
همچنین همه مسیرهای ورودی به استان ایلام اکنون به علت حجم بالای ترافیک و به منظور ممانعت از حرکت خودروهای زائران به سمت مرز مهران مسدود شده و عوامل پلیس راه در گردنه قلاجه، سه راهی حمیل و ابتدای جاده دره شهر مانع ادامه حرکت خودروها به سمت ایلام شده و آنها را به سمت استان خوزستان هدایت می کنند.
 
مسیر مهران - ایلام از سبح امروز بخاطر ترافیک سنگین و تسهیل در تردد خودروی زائران باز گشته از عتبات عالیات یک طرفه شده و به هیچ خودرویی اجازه حرکت از سمت ایلام به مهران داده نمی شود.
 
اتوبوس های خالی که برای انتقال زائران از پایانه مرزی مهران به ایلام آمده اند نیز از مسیر ایلام - ملکشاهی - مهران تردد می کنند تا پس از رسیدن به پایانه برکت در نزدکی مرز مهران نسبت به انتقال زائران بازگشته از کربلا به شهرهای مبدا اقدام کنند.
 
کشور عراق نیز بخاطر حجم بسیار زیاد زائران ورودی های مرز خود از سمت مهران را بسته است و به هیچ زائری اجازه ورود به داخل این کشور را به علت کمبود زیرساخت ها نمی دهد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار