حسین کلانتری؛
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام تاکید کرد: از ابتدای بازگشت زائران تاکنون بیش از یک میلیون نفر از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شده اند که نشان می دهد بیشتر زائران از این نقطه برای برگشت به شهرهای مبدا حرکت خود استفاده می کنند.
کد خبر: ۳۳۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 23 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری روز چهارشنبه اظهار کرد: روند بازگشت زائران از مرز مهران با سازماندهی بسیار مناسبی که امسال از سوی ستاد اربعین پیش بینی شد بخوبی در جریان است و تاکنون اکثر زائران به شهرهای خود بازگشته و در روزهای انتهایی هفته جاری نیز مابقی زائران وارد کشور خواهند شد.
 
وی افزود: با توجه به نزدیکی مرز بین المللی مهران به استان های مرکزی و شمالی کشور بیشتر زائران در مسیر بازگشت این نقطه را برای ورود به کشور بر می گزینند و حتی زائران سایر کشورها بویژه اتباع کشور آذربایجان نیز از این مرز به ایران وارد شدند و از استقبال و پذیرایی مردم و مسئولان استان هنگام عزیمت به کشورمان ابراز رضایت کردند.
 
کلانتری یادآور شد: امسال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان بازگشت زائران موکب های پذیرایی در مسیرهای منتهی به مرز مهران و همچنین سایر شهرستان های استان فعال و به پذیرایی از زائران مشغول هستند.
 
وی اضافه کرد: سال گذشته مشکلاتی در برگزاری و نحوه عزیمت زائران بویژه از نظر ایجاد گره های ترافیکی و کمبود فضا برای پارک خودروها داشتیم که امسال با یک طرفه کردن مسیر مهران به ایلام، ترافیک روانی در مسیر داشتیم.
 
به گفته وی، مکان های مختلفی برای جانمایی و پارک خودروهای شخصی زائران در نظر گرفته شد و همچنین با سازماندهی موکب ها در نقاط مختلف از ازدحام جمعیت تا حد زیادی در شهر مهران جلوگیری شد.
 
معاون استاندار ایلام گفت: اعضای ستاد با بررسی دقیق نقاط ضعف امسال تمهیدهای لازم را برای برطرف کردن آنها در سال آینده اتخاذ خواهند کرد و تلاش خواهیم کرد سال به سال این مراسم با مشکلات کمتر و سازماندهی بهتر اجرا شود تا زائران بتوانند با فراغ بال به این مراسم معنوی عزیمت کنند.
 
گذرگاه مرزی مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات جز مکان های پرتردد زائران ایرانی است به طوری که در راهپیمایی اربعین حسینی از 2 میلیون و 100 هزار زائر ایرانی بیش از 50 درصد معادل حدود یک میلیون نفر آن از این مرز به کربلا سفر کرده اند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار