رئیس دانشگاه ایلام ازآمادگی کامل این دانشگاه جهت رفع بحران های موجود در بخش های آب، محیط زیست و کشاورزی خبرداد.
کد خبر: ۳۳۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 26 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمد علی اکبری روز شنبه در نشست تخصصی آب، کشاورزی و محیط زیست در دانشگاه ایلام اظهار کرد: آمادگی لازم برای برگزاری همایشی در بخش های آب، محیط زیست و کشاورزی که صدای استان را به گوش مسئولان برساند در دانشگاه ایلام وجود دارد.
 
وی افزود: این همایش به جای پرداختن به موضوع های عام تنها با یک محور خاص که مساله مورد نظر دستگاه های اجرایی استان ایلام در حوزه های آب، کشاورزی و محیط زیست است، برگزار می شود.
 
علی اکبری یادآور شد: دستگاه های متولی می توانند در زمینه موضوع برگزاری همایش با توجه به چالش ها و بحران های موجود، نظر و پیشنهاد خود را اعلام کنند تا همایش با رویکرد مورد نظر استان برگزار شود.
 
رئیس دانشگاه ایلام گفت: اتاق فکر جایی است برای تلفیق تجربه، اجرا و علم که به هم افزایی توان دستگاه ها کمک می کند و ساختاری است که یک مساله محلی و منطقه ای را به تراز ملی ارتقا دهد.

گرد و غبار، خشکیدگی بلوط و بیابان زایی چالش های اصلی زیست محیطی در ایلام
مدیرکل محیط زیست استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه گرد و غبار، خشکیدگی بلوط و بیابان زایی اصلی ترین چالش های زیست محیطی در استان است، گفت: استان ایلام با توجه به توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی پتانسیل تبدیل شدن به یک منشا گرد و غبار در کشور را دارد.
 
مازیار سلیمان نژاد اظهار کرد: یکی از مشکلات این استان آتش سوزی جنگل ها و مراتع است و سال گذشته در اثر این معضل بیش از 500 هکتار از عرصه های طبیعی استان دچار خسارت شد.
 
وی یادآور شد: سیستم فاضلاب های شهری استان ناقص است و باعث انتشار آلودگی به مناطق پایین دست و انتقال بیماری ها می شود.
 
وی نبود فضای سبز شهری را یکی از معضلات اصلی زیست محیطی در این استان اعلام کرد و افزود: سرانه فضای سبز شهری ایلام کمتر از هفت مترمربع است و در این زمینه با کمبود جدی مواجه هستیم.
 
مدیرکل محیط زیست استان ایلام در خصوص مدیریت پسماندها اظهار کرد: جایگاه و شرایط مناسب برای دفع بهداشتی زباله ها وجود ندارد و باید به سمت بازیافت و کمپوست حرکت کنیم.
 
سلیمان نژاد گفت: در ایام منتهی به اربعین امسال بیشترین حجم زباله تولید شد اما واحدهای بازیافت استان در این زمینه جدیت لازم را نداشتند تا این زباله ها توسط شهرداری تهران جمع آوری شود که به طور قطع ارزش افزوده اقتصادی آن نصیب آنها خواهد شد./ف
برچسب ها: نقش آفرینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار