شهردار همدان ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری بیشتر با سمن ها گفت: جوانگرایی در مدیریت شهری را در عمل انجام داده ایم.
کد خبر: ۳۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 11 May 2015
  نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد جوانان با شهردار همدان برگزار شد.  

به گزارش "همدان نیوز"، در این جلسه که با حضور مهندس رسولی شهردار محترم، مهندس مهدی مجیدی مشاور شهردار، رضایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و اسداله ربانی مهر معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد راهکارهای ارتباط و تعامل بیشتر شهرداری با سمن ها بررسی شد.  

مهندس رسولی شهردار همدان در این جلسه با اشاره به جایگاه سازمان های مردم نهاد در جامعه گفت: سازمان های مردم نهاد برخاسته از متن جامعه هستند و سمن های جوانان به علت نشاط و انرژی خوبی که دارند فعالیت خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارند و شهرداری آمادگی دارد که با سمن ها ارتباط بیشتری داشته و همکاری نماید.  

وی افزود: شورای فعلی توجه خاصی به مسائل فرهنگی دارد و اعضاء کمیسیون فرهنگی در زمینه مسائل فرهنگی توجه ویژه ای به این حوزه دارند.  

شهردار همدان ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری بیشتر با سمن ها گفت: برگزاری منظم جلسات با اعضای شورا و شهرداری، استفاده درست از فرهنگ سرا و کمک به سمن ها در جهت اجرای برنامه های فرهنگی میتواند از زمینه های همکاری و مشارکت شهرداری با سمن ها باشد.   جوانگرایی  در مدیریت شهری عملی شده است  

شهردار همدان گفت: جوانگرایی در مدیریت شهری را در عمل انجام داده ایم واز برنامه های اصلی حوزه مدیریت شهری در یکسال اخیر عنوان کرد و افزود: بسیاری از مدیران شهرداری کمتر از 10 سال سابقه کار دارند و در مدیریت فعلی شهرداری و حتی در نواحی سعی مان بر این بوده که به جوانان اهمیت دهیم واین روند مدیریتی میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.  

رضائی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه گفت: سازمان های مردم نهاد قدرتمند می توانند در کنار جامعه مدنی منشاء خدمت به عموم مردم باشند.  

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: شوراها و سمن ها دو نهاد مردمی و مدنی هستند که باید در کنار هم در جهت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند و مدیریت شهری نیز در این زمینه باید با سمن ها همکاری لازم را داشته باشند تا بهتر بتوانند در اجرای برنامه ها موفق باشند.  

وی با اشاره به مشکلات ملی شهرداری همدان گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شهرداری با مشکلات شدید مالی روبه روست و مشکلات مالی دولت بر مشکلات مالی شهرداری تاثیر مثبت داشته است ولی به هرحال با همه این مشکلات باید ارتباط سمن ها با شهرداری بیشتر شود.  

دراین جلسه اسداله ربانی مهر معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به فعالیت 71 سمن فعال در حوزه جوانان گفت: سازمان های مردم نهاد استان همدان از فعال ترین ها در سطح کشور هستند و تابستان سال جاری میزبان سمنهای کل کشور در همدان هستیم.  

ربانی مهر گفت: سمن ها بهترین فرصت برای حضور جوانان در برنامه های اجتماعی و فرهنگی هستند و باعث خودباوری در جوانان می شوند.   وی اضافه کرد : در سال گذشته بیشتر از 120 برنامه فرهنگی و 58 همایش با همکاری سمن ها برگزار شده است و در سال گذشته دو معاون وزیر و چهار مدیر کل ستادی وزارت ورزش و جوانان در برنامه سمن ها در همدان حضور پیدا کردند.  
ربانی مهر خواستار همکاری شهرداری با سمن های جوانان شد و گفت: در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی آمادگی داریم جهت داشتن شهری توسعه یافته و با نشاط با شهرداری و شورای شهر همکاری نمائیم.  

دراین جلسه دبیران سمن ها مطالبی را با موضوع اهمیت جوانان در سپردن مسئولیت ها، همکاری بیشتر فرهنگسراها با سمن ها، تلاش در جهت حل مشکلات و آسیب های اجتماعی، اختصاص مکان به صورت خاص به جوانان و زمینه سازی جهت حضور بیشتر سمن ها در برنامه های فرهنگی و اجتماعی از مهمترین دغدغه های سمن ها بود که در این جلسه مطرح شد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار