مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، گفت: انتظار می‌رود که فضاهای مازادی که در استان وجود دارد در راستای ایجاد کتابخانه در اختیار این اداره کل قرار گیرد که امور کتابخانه‌های عمومی استان از آمادگی لازم برای ایجاد کتابخانه برخوردار است.
کد خبر: ۳۳۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 04 December 2016
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان ایلام از آمادگی لازم برای راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای کمتر از یک هزار نفر جمعیت را دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، عصر امروز(13 آذر) در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان، اظهار کرد: در سال جاری 500 میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه‌های عمومی استان در نظر گرفته‌شده که از این میزان 330 میلیون تومان چه به‌صورت اوراق مشارکت و  به‌صورت تنخواه قرارگرفته تخصیص‌یافته است.

وی، با اشاره به جابجایی کتابخانه پیامبر اعظم(ص) در سطح شهر ایلام، ابراز کرد: فضایی جدید با زیربنایی در حدود 240 مترمربع در نظر گرفته‌شده که ظرف یک ماه آینده این امر صورت می‌پذیرد، همچنین در هفته دولت سال جاری 7 باب کتابخانه روستایی در استان افتتاح‌شده و 3 باب دیگر نیز تکمیل بوده که در اسرع وقت به بهره‌برداری خواهند رسید.

جلیلیان، با اشاره  به اینکه  تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای از محل اعتبارات استانی و از محل کمک‌های بنیاد برکت در دستور کار قرار دارند، افزود: در جشنواره رضوی در استان ایلام 2400 نفر در این جشنواره شرکت کردند که  استان ایلام در سطح کشور با توجه میزان مشارکت موردتقدیر  دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، به تشکیل بانک اطلاعات نویسندگان بومی استان اشاره کرد و گفت: در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان، اسامی نویسندگان بومی استان با آثار متعلق به آنان در معرض دید بازدیدکنندگان و مراجعه‌کنندگان قرار دارد.

وی، بابیان اینکه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، برنامه‌های و فعالیت‌های بسیاری خوبی در راستای پویایی و توسعه فرهنگ مطالعه در استان انجام شد، ابراز کرد: در این هفته در کل شهرستان‌های استان، برنامه‌های متنوعی با همکاری مردم و مسئولان برگزار شد که با استقبال خوب  مردم مواجه گردید.

جلیلیان، با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی استان نیازمند توجه بیشتری در زمینه زیرساخت هستند، گفت: در استان ما نیاز هست که به توسعه کتابخانه توجه شود و اعضای انجمن حمایت بیشتری داشته باشند، در اکثر شهرستان‌ها طرح نیمه‌تمامی وجود داردکه انتظار ما این است که حوزه راه و شهرسازی به‌عنوان مجری این طرح‌ها، سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، ابراز کرد: در مناطق روستایی که جمعیت زیر 1000 نفر  دارند این مجوز داده‌شده است که  با همکاری امور روستایی و دهیاری‌ها قفسه‌های کتابی را گذاشته شود که  اداره کل کتابخانه‌های استان، این آمادگی را دارد اما باید حوزه امور روستایی فعال شود که این کار در تمام روستاهای زیر 1000 نفر جمعیت انجام شود.

وی، گفت: شهرداری‌ها نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را از مردم وصول می‌کنند و به‌حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود ولی شهرداری‌ها این مبلغ پرداخت نمی‌کنند، بخش عمده‌ای از بودجه این اداره کل از محل وصول نیم درصد سایر شهرداری‌های کشور است که البته این میزان در استان ایلام ناچیز است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار