رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان گفت:طرح سرشماری پرندگان حائز اهمیت در نیمه ماهه نخست امسال در مناطق تحت حفاظت ایوان توسط ماموران اجرایی محیط زیست و فعالان سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در منطقه حفاظت شده قلارنگ و مانشت اجرا شد.
کد خبر: ۳۳۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 05 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی محمودی اظهار کرد: این طرح در طول سال چندین بار و بصورت سنتی و مشاهده مستقیم توسط محیط بانان و کارشناسان اجرا می شود که سرشماری تابستانی آن در مرداد ماه صورت گرفت و سرشماری زمستانی نیز در دی و بهمن ماه اجرا خواهد شد.
 
محمودی یادآور شد: 13 هکتار از منطقه حفاظت شده قلارنگ و مانشت که بین ایلام، سیروان و ایوان قرار دارد در حوزه استحفاظی این شهرستان است.
 
وی با بیان اینکه هدف از سرشماری و پایش حیات وحش حفظ و صیانت از تنوع زیست محیطی و ذخایر ژنتیک است، گفت: آمار برداری با همکاری محیط ‌بانان، کارشناسان و تشکل ‌های زیست ‌محیطی در قالب 2 گروه عملیاتی در مسیرهای مشخص مناطق حفاظت شده انجام می شود.
 
وی بر لزوم اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف زیست محیطی و حفاظت از تنوع زیستی و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از شکار غیر مجاز تعداد گشت های این مناطق به 2 اکیپ عملیاتی و اجرایی به طور شبانه روزی افزایش یافت و آمار جرایم شکار غیر مجاز کاهش چشمگیری داشته است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان گفت: در راستای حفاظت و جلوگیری از تخریب محیط زیست در طول سال دوره های مختلف آموزشی در قالب 120 نفر ساعت با استفاده از اساتید مجرب برگزار شد که در بازدارندگی افراد از شکارهای غیرمجاز تاثیر بسزایی داشت و در تلاش هستیم که تداوم پیدا کند.
 
محمودی تاکید کرد: با راه اندازی سامانه 1540 در استان دوستداران محیط زیست برای حفاظت از این منابع خدادادی و جلوگیری از صیدهای غیر مجاز در صورت مشاهده موارد تخلف را گزارش دهند تا با این افراد برخورد جدی شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار