فرماندار بشرویه با گرامی داشت 13 آذر روز جهانی معلولان گفت: رعایت حقوق اجتماعی معلولان در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه تمام قشرها قرار گیرد
کد خبر: ۳۳۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 05 December 2016
علیرضا زمان زاده، روز دوشنبه در نشست کمیته مناسب سازی شهرستان افزود: یکی از مهم ترین حقوق معلولان کمک به حضور مفید آنان در جامعه است.
وی ادامه داد: حضور معلولان در جامعه و اینکه آنان بتوانند مانند سایر افراد به فعالیت های روزمره خود بپردازند مستلزم مناسب سازی فضا و محیط های اجتماعی است.
زمان زاده تاکید کرد: فرهنگ سازی در زمینه افزایش حضور این قشر آسیب پذیر در فعالیت های اجتماعی و ورزشی و ایجاد فضاهای مناسب برای استفاده آنان از ضرورت هایی است که باید به آن پرداخته شود.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای استفاده از فضاهای مخصوص معلولان اظهار کرد: در برخی موارد شاهد هستیم افراد با بی توجهی به فضاهایی که مخصوص معلولان ایجاد شده حقوق شهروندی این قشر را ندیده می گیرند.
فرماندار بشرویه اظهار کرد: حضور فعال و مداوم دستگاه های اجرایی، در تدوین برنامه های عملیاتی منسجم و پایدار برای معلولان ضروری است.
زمان زاده بیان کرد: سایر دستگاه های اجرایی و دیگر مکان ها نظیر بانک ها، هیات مذهبی و پارک ها باید با نظارت دقیق کارشناسان بهزیستی برای استفاده افراد معلول مناسب سازی شوند که البته در شهرستان بشرویه در این زمینه تا کنون اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است.
وی خواستار برخورد جدی پلیس با رانندگان خودروهایی که از محل پارکینگ ویژه معلولان استفاده می کنند، شد و افزود: رعایت و احترام به حقوق شهروندی معلولان نیازمند فرهنگ سازی بیشتر و آگاه سازی جامعه است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به مناسب روز جهانی معلولان گفته بود که 6 درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند و این بیانگر این است که نرخ معلولیت در خراسان جنوبی 2 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
علی عرب نژاد از وجود بیش 18 هزار معلول در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 23 درصد معلول ذهنی، 17 درصد معلول شنوایی، 11 درصد معلول بینایی، 30 درصد معلول جسمی و حرکتی و ... هستند.
خراسان جنوبی حدود 800هزار نفر جمعیت دارد.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار