مدیرکل بهزیستی ایلام؛
مدیرکل بهزیستی ایلام ازکاهش نرخ معلولیت در استان ایلام خبردادوگفت:تاکنون 11 هزار و 700 معلول در استان ایلام شناسایی شده اند که عمده معلولیت ها مربوط به مردان است یعنی 60 درصد معلولان مرد و باقی آنها زن هستند.
کد خبر: ۳۳۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 05 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلولان اظهار کرد: اکنون نرخ معلولیت در این استان حدود 2 درصد است که نسبت به میانگین کشوری (بین 2 تا سه درصد) قابل قبول و منطقی است.
 
وی با بیان اینکه با اجرای طرح های پیشگیرانه نظیر مشاوره های پیش از ازدواج و ژنتیک رشد معلولیت در استان کنترل شده است، افزود: این در حالیست که در 2 دهه گذشته ایلام بالاترین نرخ معلولیت را در کشور داشت.
 
مدیرکل بهزیستی ایلام یادآور شد: هزینه مشاوره ژنتیک به منظور حمایت از زوج های نیازمند از سوی بهزیستی تامین و در صورت لزوم به آزمایشگاه های تخصصی و پیشرفته خارج استان نیز اعزام خواهند شد.
 
قیصربیگی تاکید کرد: تاکنون 11 هزار و 700 معلول در استان ایلام شناسایی شده اند که عمده معلولیت ها مربوط به مردان است یعنی 60 درصد معلولان مرد و باقی آنها زن هستند.
 
وی همچنین به طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه این اداره کل اشاره کرد و گفت: این طرح بیش از 10 سال است با مشارکت بخش خصوصی در مناطق روستایی استان اجرا شده و مهمترین هدف آن شناسایی معلولان و ارائه خدماتی نظیر آموزش به این افراد در داخل و خارج خانواده، توزیع وسایل توانبخشی است.
 
وی با بیان اینکه اکنون هفت مرکز شبانه روزی بهزیستی در استان ایلام فعال است که 278 معلول و سالمند را نگهداری می کنند، افزود: این استان نیازمند توسعه مراکز برای نگهداری معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی و سالمندان است که تا پایان امسال صدور مجوز راه اندازی این گونه مراکز در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرکل بهزیستی ایلام اضافه کرد: در هفت ماهه امسال در مجموع 9 میلیارد و 600 میلیون ریال به عنوان یارانه به این مراکز پرداخت شد ضمن اینکه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای اشتغالزایی معلولان نیز در سال جاری به 156 نفر پرداخت شد و 129 واحد مسکونی نیز برای خانواده های دارای فرزند معلول احداث شده است.
 
قیصربیگی با اشاره به وضعیت خانواده های چند معلولی در استان اضافه کرد: با وجود حمایت های دولت به علت محدودیت های اعتباری امکان خدمات دهی مطلوب به این افراد میسر نیست و در این زمینه این سازمان نیازمند مشارکت افراد خیر و نوعدوست برای حمایت از جامعه معلولان است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار