وزیرکشور؛
دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور عصر روز سه شنبه در بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که به منظور جمع بندی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برگزاری مراسم اربعین برگزار شد، گفت: به حق مردم استان ایلام و شهرستان مهران از این موضوع سربلند بیرون آمدند.
کد خبر: ۳۳۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 07 December 2016
وزیر کشور گفت: جا دارد از مردم خوب شهر مهران که با خوشروئی و ارائه تمام امکانات خود، رفاه و آسایش زوار را فراهم کردند تشکر ویژه ای داشته باشیم؛ به حق مردم استان ایلام و شهرستان مهران از این موضوع سربلند بیرون آمدند. همچنین از استانداران ایلام و خوزستان که با استقرار در مرزها در خدمت زوار بودند تشکر و قدردانی ویژه می کنم.

به گزارش تابناک ایلام، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور عصر روز سه شنبه در بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که به منظور جمع بندی و ارزیابی نقاط  قوت و ضعف برگزاری مراسم اربعین برگزار شد، گفت: لطف خداوند، نیت خالصانه زائران و زحمات همه عزیزان در دستگاه های اجرائی موجب رقم خوردن این حرکت عظیم مردمی در اربعین شد.
وزیر کشور گفت: پیش از آغاز سفر زائران اربعین حسینی در جلسه ای که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان به جد بر برگزاری دقیق، منظم، مردمی و رعایت حال زوار در هر شرایطی تأکید فرمودند و در گزارشی که پس از سفر به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شد، معظم له از اقدامات انجام شده اعلام رضایت کردند.

 رحمانی فضلی درباره اقدامات انجام شده توسط کمیته های مختلف عضو ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: بسیج و سپاه در کنار نیروی انتظامی علاوه بر خدمات رسانی به زوار توانستند در جریان ازدحام فوق العاده جمعیت در مرز مهران و بسته شدن این مرز خدمات رسانی مناسبی به صد هزار زائر در پشت مرز مهران داشته باشند و 20 هزار نفر از اعضای نیروی انتظامی مشارکت مستقیم داشتند.

 وزیر کشور با اعلام اینکه حادثه تلخ عملیات تروریستی در حله علیرغم تلاش هایی که برای تأمین امنیت در عراق صورت گرفت موجب تألم مردم کشور شد، به اقدامات امنیتی در طول سفر زائران از سوی نهادهای ذیربط اشاره کرد و افزود: در این ایام 20 گروه تروریستی که قصد انجام عملیات انتحاری در مسیر حرکت زائران را داشتند دفع و چهار گروه نیز دستگیر شدند و وزارت اطلاعات نیز توانست باند صدور گذرنامه و ویزای تقلبی را متلاشی کند.

 رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز مجموعه اقدمات موثری در بخش زیرساختها از جمله احداث پل کنارگذر در محدوده کُنجانچم و بهسازی راه ملکشاهی به مهران و فراهم شدن امکان یکطرفه کردن جاده مهران اقدام موثری در کاهش ترافیک انجام داد و فضای پارکینگ برای 230 هزار خودرو در مهران فراهم شد.

دکتر رحمانی فضلی در پایان افزود: برای ایجاد هماهنگی بین نهادهای مسئول دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اربعین حسینی تشکیل می شود تا بتوانیم بصورت جدی و فعال برای سال های آینده برنامه ریزی بهتر و قوی تری داشته باشیم. البته معتقدیم اساس کار مردم هستند و کار باید مردمی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار