استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: در دولت یازدهم وزارت علوم و دیگر وزارتخانه های مرتبط سخت گیری هایی در این زمینه داشتند که منجر به کاهش تعداد مقالات شد اما عده ای دولت را متهم کردند که از نظر علم و فناوری کاری انجام نداده است که ظلم بزرگی در حق دولت است.
کد خبر: ۳۴۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 07 December 2016
استاندار ایلام گفت: همه باید بپذیرند که بدون ارتباط علمی و پژوهشی عزتمندانه و حکیمانه همراه با حفظ مصالح و منافع ملی با دنیا، امکان پیشبرد امور وجود ندارد.

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر استان ایلام در دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه قطع ارتباط با دنیا کاری را پیش نمی برد، اظهار کرد: در زمینه همکاری و ارتباط با دنیا به هیچ عنوان بحث وابستگی فکری مطرح نیست بلکه تعامل و همکاری متقابل و دوسویه علمی در زمینه های مختلف است.

وی یادآور شد: زمانی در کشور ارتباطات اینترنتی نیز مشکل داشت که پس از اجرای برجام رفع شده است اما عده ای به این مسائل توجه ندارند و جوسازی می کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مشکل تحریم ها را همه به وضوح در برخی از حوزه ها از جمله دارویی و پزشکی دیده ایم، گفت: در کشور نخبگان و دانشمندان بسیاری داریم اما امکان اینکه همه کارها و فعالیت های علمی و پزشکی از ابتدا انجام شود وجود ندارد و ناچار هستیم از فکر دیگران استفاده کرده و آنرا در داخل کشورمان گسترش دهیم.

مروارید اضافه کرد: عده ای به این بحث ها توجه نمی کنند و هر چند از بین افراد تحصیلکرده و متخصص کشور نیستند اما تریبون هایی در اختیار دارند که در جامعه تاثیرگذار است.

استاندار ایلام گفت: در دوره های گذشته مباحثی در خصوص پیشرفت در تولید مقالات علمی و تولید علم و فناوری مطرح می شد اما در این دولت شاخص ها و معیارهایی در این زمینه تعیین و بر اساس آنها مشخص شد که این پیشرفت ها مبنای درستی ندارد.

مروارید اظهار کرد:
وی تاکید کرد: شعارزدگی مشکلی است که نه تنها مردم بلکه مسئولان نیز به آن گرفتار شده اند در حالیکه کارها باید مبنا و اساس درست و اصولی داشته باشد.

استاندار ایلام گفت: اساس کار دانشگاه ها بر آموزش و پژوهش استوار است و در این استان در سال های گذشته به این مساله بخصوص در زمینه ارتباط با صنعت توجه جدی شده است.
 
مروارید با بیان اینکه ارتباط بین حوزه اجرایی و علمی استان در حال دو طرفه شدن و بهبود است که نوید گشایش های بیشتری را در زمینه های مختلف می دهد، اظهار کرد: اکنون به مرحله ای رسیده ایم که این استان می تواند شاهد جهش در زمینه های مختلف باشد.

وی تاکید کرد: ایلام استان کوچکی است که حرف های بسیاری برای گفتن دارد که در صورت سرمایه گذاری مناسب می تواند به یکی از استان های مولد و قطب های اقتصادی بویژه از نظر انرژی تبدیل شود.

استاندار ایلام در خصوص ایجاد دفتر مشاوره علم و فناوری در استانداری ایلام گفت: در حال حاضر دانشگاه ها، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان در این زمینه فعال هستند و به نظر می رسد دیگر نیازی به ایجاد یک واحد موازی در استانداری ایلام نباشد.

مروارید اضافه کرد: با این وجود مشورت های لازم انجام می شود و در صورت نیاز یکی از اعضای جامعه علمی و دانشگاهی استان به عنوان مشاور علمی و فناوری استاندار انتخاب خواهد شد.

وی در خصوص تاسیس اتاق فکر استان نیز اظهار کرد: روال ایجاد این اتاق باید سیستماتیک بوده و سیاست زده نباشد و اینکه عده ای را با این عنوان دور هم جمع کنیم صحیح نیست بلکه باید روی بحث های فنی کار کنیم.

در پایان این آئین از پژوهشگران برتر استان ایلام تجلیل شد.

استاندار ایلام ایلام همچنین دفتر پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام در دانشگاه ایلام را افتتاح کرده و از بخش های مختلف نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان ایلام بازدید کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار