جانشين فرماندهي انتظامي استان گفت:خيلي از کشورهاي پيشرفته براي اينکه بتوانند مسير پيشرفت را طي کنند عمده اعتبارات کشورشان بر دو حوزه پژوهش و دانش است چرا که با پشتوانه دانش محوري تحقق ها و پيشرفت ها به وقوع مي پيوندد.
کد خبر: ۳۴۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 09 December 2016

جانشين فرماندهي انتظامي استان با بيان اينکه حضور نيروي مسلح در حوزه دانش محوري مايه مباهات و افتخار است، گفت: نيروي انتظامي در اين عرصه در استان و کشور در جايگاه بالا قرار دارد و از مسئولان مربوطه جاي تقدير و تشکر دارد.


 
به گزارش تابناک ایلام؛،سرهنگ"حسن کاظمي" گفت: خيلي از کشورهاي پيشرفته براي اينکه بتوانند مسير پيشرفت را طي کنند عمده اعتبارات کشورشان بر دو حوزه پژوهش و دانش است چرا که با پشتوانه دانش محوري تحقق ها و پيشرفت ها به وقوع مي پيوندد.

وي افزود: پيشرفت هاي خوبي در حوزه نيروي انتظامي صورت گرفته که در اين عرصه با همکاري خوبي که با دفتر تحقيقات کاربردي داشته ايم سبب شد که بتوانيم اهداف سازماني را به سمت جلو سوق داده و با اتکاء به علم و دانش، کارهاي سازماني را پيش ببريم .

جانشين فرماندهي انتظامي استان ايلام به مأموريت اربعين حسيني(ع) اشاره کرد و يادآور شد: پياده روي عظيم اربعين علاوه بر گستره کشوري در سطح بين المللي مورد توجه تمام مجامع نيز قرار گرفت که با پشت سر گذاشتن اين ماموريت خطير حقيقتا جا دارد از همه تلاش ها و کوشش هاي بي وقفه کارکنان در عرصه اجراي اين ماموريت بسيار بزرگ تقدير و تشکر کنيم.

وي با اشاره به اينکه خدمت براي امام حسين(ع) و روح معنوي در اين ماموريت حاکم بود، گفت: تمام حوزه هاي نيروي انتظامي با تلاش و انسجام به خوبي عمل کرده تا بتوانيم مأموريتي شايسته را به سرانجام برسانيم که تلاش بي وقفه نيروي انتظامي مورد تحسين مسئولان لشکري و کشوري قرار گرفت.

پژوهش و دانش محوري کليد توسعه هرسازمان و کشوري است

رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان ايلام نيز در اين مراسم با بيان اينکه پژوهش و دانش محوري کليد توسعه هر سازمان و کشوري است، گفت: مجموعه ناجا نيز همگام با همه تحولات و دگرگوني هايي که در ساختار برخي از ارگان ها و نهادها اتفاق افتاده است خودش را همگام و هم نوا ساخته است.

وي با ارائه گزارشي، به فعاليت هاي انجام شده در دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان ايلام پرداخت و اظهار داشت: نهالي که ده سال از عمر آن گذشته و امروز به برکت توجهات فرماندهان محترم و ظل توجهات و منويات مقام معظم رهبري(مدظله) به يک درخت بالنده و تنومند تبديل شده است.

رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان ايلام يادآور شد: اين موضوع تحت عنوان پژوهشگاه علوم انتظامي ، مطالعات اجتماعي و مراکز تحقيقاتي در پليس هاي تخصصي ناجا و به صورت دفاتر کاربردي انتظامي استان ها در نيروي انتظامي تعريف شده است.

وي تصريح کرد: حضور گرم و فعالانه همکاران انتظامي در عرصه ها و قالب هاي مهم ،مؤيد اين پيشرفت و اقدام سازنده ناجا در اين زمينه بوده است.

سرگرد عباسي به اهميت ترويج گفتماني و دانش محوري در يگان ها پرداخت و بيان داشت: کارکرد ترويج گفتمان علم مداري و دانش محوري در طول اين سال ها و در رهگذر تاسيس اين مرکز در ناجا انجام شده است.

وي افزود: وجود اين دفاتر در ناجا شرايطي را به وجود آورده که بعد از ترويج گفتماني دانش محوري، ما امروز به مرحله اي از خودکفايي رسيده ايم که دانشجويان مادر دانشگاه علوم انتظامي و در دانشگاه هاي بيرون در رقابت هاي علمي حضور فعال داشته و خودشان در توليد ات علمي ودر نگارش طرح هاي تحقيقاتي مستقل در امر طرح هاي مشارکتي با ديگر نهادها ومراکز علمي ونهادها خودشان را بالا کشيده اند.

رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان ايلام يادآور شد: اين مرحله از خود کفايي وتوانمندي به معناي اقدام جزيره اي وفدرالي در حوزه تحقيق وپژوهش نيست.

وي تصريح کرد: در سايه مشارکت گسترده با مراکز دانشگاهي، هم در توليدات علمي و هم در برخورد آراء وتبادل انديشه حضور فعالانه د اريم که اين جاي تقدير وتشکر وهم جاي شکرگذاري دارد.

سرگرد عباسي خاطرنشان کرد: اين علم گرايي واين دانش محوري ، امروزه و در همه جاهاي ناجا بخصوص در ذيل برنامه هاي موثر ومفيدي چون قرار گاه جهادي وادوار آموزشي ، سيستم هاي مربوط به انتصابات وشايسته گزيني مي بينيم.

رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان ايلام گفت:موضوع دانايي محوري وعلم مداري يکي از اساسي ترين شاخص ها براي انتخاب وروش راهبردي ناجا شده است ، اين اقدام تحسين برانگيز ومطلوب باعث شده است که ما در برنامه هاي مختلف به اهميت علم ودانش ، تحقيق وپژوهش توجه ويژه اي داشته باشيم.

وي در ادامه به کنگره عظيم اربعين در استان اشاره کرد و گفت: برنامه ي بزرگ اربعين که يک اتفاق منطقه اي و بلکه فرا منطقه اي است با دو معيار تاثير ايمان و دوم تعميق ارزش دانش محوري و علم گرايي قابل اندازه گيري است .

سرگرد عباسي خاطرنشان کرد: با وجود افزايش سطح تهديدات و افزايش زوار، زمينه هاي گسترش حضور زائرين محترم از سر برنامه انديشه ورزي و هدايت هاي خوبي که سردار فرماندهي محترم انتظامي استان در برنامه ريزي اين حماسه بزرگ داشتند اين موفقيت را رقم زدکه بسي جاي شکر گزاري و سپاس دارد.

وي تصريح کرد: افتخار ما اين است در برگزاري جلسات و نشست هاي انديشه ورزي ، ميزگرد هاي علمي و برگزاري گونه هاي مختلف پژوهشي از حضور همه ي اساتيد و دانشجويان دعوت مي کنيم که فعاليت هاي خود را به سمت کارکرد گرايي و کاربردي نمودن هدايت و گسيل دهيم.

رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان ايلام افزود: اين اقدام باعث مي شود ضمن يافتن مسئله يابي ، از برخي موازي کاري هايي که شايد در گذشته بوده ويا اقداماتي که خيلي کيفي نبوده پرهيز کنيم .

سرگرد عباسي در پايان گفت: گونه هاي مختلف اقدامات پژوهشي نيازمند مشارکت همه ي همکاران عزيز است که کارکنان بايستي به عنوان يک باور و به عنوان يک اعتقاد اين را بپذيرند که کارکرد موثر علمي و دانش محور باعث مي شود ما ديگر آزمون خطا نداشته باشيم و مي طلبد تا با حمايت از منابع سازماني ، توليدات علمي متناسب با روز داشته باشيم./م


 


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار