کد خبر: ۳۴۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 22 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ احمد حیدری روز پنجشنبه و در آستانه روز ثبت احوال اظهار کرد: تاکنون 2 هزار نفر برای دریافت این کارت ثبت نام کرده اند.

وی افزود: کارت هوشمند ملی کلید اصلی برای ورود به دولت الکترونیک است که در بازه ای سه ساله برای همه مردم صادر می شود و همه افراد بالای 15 سال باید برای دریافت آن اقدام کنند.

حیدری تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، تمام خدمات اداری و بانکی برای افراد بر پایه این کارت صورت خواهد گرفت و لازم است که همه افراد مشمول طرح هر چه سریعتر نسبت برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی یادآور شد: برای رفاه حال مردم با هماهنگی های انجام شده مراحل ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی در شهرستان بدره با هزینه ای کمتر از نرخ مصوب انجام می شود.

رئیس ثبت احوال بدره با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی گفت: با توجه به اینکه ثبت وقایع در سامانه ثبت احوال به روز است از مردم می خواهیم ثبت وقایع چهارگانه حیاتی (تولد، فوت، طلاق و ازدواج) را در مدت تعیین شده؛ اعلام کنند.

حیدری اضافه کرد: مهلت قانونی ثبت ولادت 15 روز و ثبت وفات نیز 10 روز است که بازه مناسبی است تا افراد نسبت به مراجعه و ثبت این وقایع اقدام کنند.

حیدری گفت: کارشناسان اداره ثبت احوال آمادگی دارند تا با حضور در محل سکونت افرادی که ناتوانی جسمی و حرکتی دارند خدمات لازم را در محل به آنان ارائه دهند.

وی به اهمیت تعویض شناسنامه های فرسوده نیز اشاره کرد و افزود: سهمیه سال 95 بدره برای صدور شناسنامه مکانیزه یک هزار و 750 جلد بود که تاکنون یک هزار و 300 جلد صادر و تحویل متقاضیان شده است.

به گفته وی، همه افراد بالای 15 سال که شناسنامه آنان فرسوده، ناخوانا یا پاره شده یا تغییراتی در اسم و شهرت دارند باید برای تعویض اقدام کنند.

وی گفت: اسناد سجلی به صورت کاملا مکانیزه و با استفاده از فناوری های روز دنیا صادر می شود و لایه های امنیتی مناسبی برای آنها تعریف شده تا در مقابل جعل و سوء استفاده ضریب امنیتی بالایی داشته باشند./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار