رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند گفت: ۶۵ درصد واحدهای صنعتی استان زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۳۴۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 24 December 2016
محسن احتشام بعدازظهر شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنعت و معدن استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان اینکه منابع کوچک و متوسط در اولویت دولت قرار دارد، اظهار کرد: ۹۵ درصد صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۵۶.۳ درصد سهم اشتغال صنایع کوچک در استان است، افزود: ۲.۵ درصد صنایع استان را صنایع متوسط با ۳۶.۹ درصد اشتغال تشکیل می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۵ درصد واحدهای استان زیر ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند، گفت: ۲۶ درصد صنایع بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و تنها ۹ درصد صنایع استان بالای ۷۰ درصد فعالیت دارند.

 علی باقری، رئیس خانه معدن خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: دولت در شناسایی بهینه منابع و در فعالیت‌هایی که توجیهات فنی و اقتصادی را به دنبال داشته سابقه خوبی را نشان نداده است.

ممنوعیت از ورود دولت به سرمایه گذاری‌های بنگاهی نهادینه شود

وی با بیان اینکه دولت باید سعی کند مداخله گری های خود را در قیمت گذاری‌ها و بازار را کاهش دهد، گفت: بازنگری در قوانین و تفویض پاره‌ای از اختیارات به دفاتر خدمات معدنی می‌تواند در راستای کاهش تصدی گری ها مؤثر باشد.

رئیس خانه معدن خراسان جنوبی با اشاره اینکه تفویض بخش‌هایی از فعالیت‌های شورای عالی معادن روند رسیدگی‌ها را کوتاه می‌کند، بیان کرد: ممنوعیت از ورود دولت به سرمایه گذاری‌های بنگاهی باید در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به حقوق دولتی معادن، اظهار داشت: استخراج واقعی و قیمت فروش در محل مبنای محاسبه حقوق دولتی قرار گیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار