رییس ثبت احوال شهرستان بدره :
رییس اداره ثبت احوال شهرستان بدره گفت:کارت هوشمند ملی پایه ارائه خدمات اداری وبانکی درآینده است و از تعدادچهار هزارسهمیه اختصاص یافته به این شهرستان تاکنون تعداددو هزار نفر ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۳۴۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 25 December 2016

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد حیدری در گفتگو باخبرنگارما اظهارکرد :کارت هوشمند ملی کلید اصلی برای ورود به دولت الکترونیک است و همه افراد بالای 15 سال بایدنسبت به دریافت آن اقدام نمایند.
 
رییس اداره ثبت احوال بدره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه ثبت وقایع در سامانه ثبت احوال به روز است ودرآمارکشوری و جهانی دخالت مستقیم داشته و از آن در موارد متعددی برداشت و استفاده می گردد،اهمیت این موضوع مشخص می شود،چرا که آمارهاپایه تمام برنامه ریزی ها درکشور هستند.
 
وی مهلت قانونی ثبت ولادت را 15 روز  وثبت وفات را نیز10 روز عنوان کرده و گفت :کارشناسان اداره ثبت احوال آمادگی دارند تا با حضور درمحل سکونت افرادی که ناتوانی جسمی حرکتی یا معلولیت  دارندتمام خدمات لازم را به آنان ارائه نمایند.
 
حیدری درمورد تعویض شناسنامه ها نیزگفت :سهمیه سال 95 اداره ثبت احوال بدره برای صدور شناسنامه مکانیزه 1750 جلد بوده که تاکنون 1300 جلدآن صادرشده است وهمه افرادبالای 15 سال که شناسنامه فرسوده ،ناخوانا یا پاره دارندبایدبرای تعویض آن اقدام نمایند.
 
وی با اشاره به حفظوایمنی اسناد سجلی گفت :اسنادسجلی به صورت کاملا مکانیزه و با استفاده از فناوری های روز دنیا صادر می گردندولایه های امنیتی بالایی در آنها تعریف شده است  تا درمقابل هرگونه جعل و سوءاستفاده ضریب امنیتی بالایی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار