استاد دانشگاه پیام نور ایلام گفت: تبدیل منشور حقوق شهروندی به قاتون مطالبه عامه شهروندان ایرانی است زیرا برخورداری از حقوق الزام به اجرا را در پی دارد.
کد خبر: ۳۵۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 29 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ مریم عسگری روز چهارشنبه ظهار کرد: منشور حقوق شهروندی که از همه نظر به آزادی، امنیت، رفاه، اقتصاد، برخورداری از محیط زیست سالم می پردازد باید ضمانت اجرایی لازم را داشته باشد تا همه ملزم به رعایت مفاد آن شوند.
 
وی ابراز امیدواری کرد با پرهیز از نگاه های سیاسی تنها به عنوان منشور و اصولی که لازمه زندگی یک فرد دارای حقوق مدنی و بشری است به این منشور نگریسته شود و اجرای آن دست خوش نگاه جناحی نشود.
 
عسگری تاکید کرد: این منشور فهرستی از همه حق و حقوق یک شهروند که در اجتماع بسر می برد را داراست زیرا بر گرفته از قانون اساسی کشور و شرع مقدس است و در بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به حق و حقوقشان و فرهنگ سازی در جامعه موثر است.

 
این استاد دانشگاه اضافه کرد: وقتی حق و حقوقی برای افراد قائل می شویم ناگزیر باید رعایت آن را مد نظر قرار دهیم و در چارچوب همین حقوق شهروندی است که عزت و کرامت انسانی ما در جامعه حفظ می شود.
 
به گفته وی، مشارکت همگانی مردم و مسئولیت پذیری و اراده سیاسی دولت و تعهد به اجرای آن امکان پذیری رعایت حقوق شهروندی در اجتماع را موجب می شود همچنین در سایه هماهنگی بین سایر قوا و ارگان ها و اصرار شهروندان برای رعایت و برخورداری حقوق، الزام رعایت آن در جامعه نمود عینی پیدا می کند. /م
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار