زید یکی از روستاهای بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره است که چند سال است با تعیین حاشیه این روستا به عنوان محل جمع آوری زباله های سطح شهرستان دچارمشکلات عدیده شده است.
کد خبر: ۳۶۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 15 January 2017
زید یکی از روستاهای بخش هندمینی از توابع شهرستان بدره است که چند سال است با تعیین حاشیه این روستا به عنوان محل جمع آوری زباله های سطح شهرستان دچارمشکلات عدیده شده است.

به گزارش تابناک ایلام ،
قطعا انتظاراینکه زباله ها در شهروروستاهای استان ما تفکیک شده و برای انجام مراحل مختلف بازیافت وکسب درآمد هنگفت از آنها و بازگشت به چرخه طبیعت بکارگرفته شوند،انتظاری بی جا وایده آل گرایانه است اما می توان با حداقل مدیریت از بروز پدیده های زیست محیطی و مشکلات بهداشتی و اجتماعی در دفع پسماند ها پیشگیری کرد.
سهم روستای زید از توسعه شهرستان بدره جانمایی سایت دفع و نگهداری زباله های شهرستان در مجاورت این روستاست که علاوه برایجاد مشکلات برای این روستا ،خطرات بالقوه  دیگری را ایجاد نموده است.
عضوشورای اسلامی  روستای زید درخصوص مشکلات ایجاد شده ناشی از سایت تجمیع زباله ها در حاشیه این روستا به خبرنگارتابناک گفت: محل جمع آوری زباله ها مدیریت نشده و کاملاغیر کارشناسی رها شده است که مشکلات فراوانی برای اهالی روستای زیدبه وجود آورده است .
زاهد ریزه وندگفت :محوطه درنظر گرفته شده بدون حریم و دیوارچینی رها شده و شهرداری با افزایش حجم زباله ها اقدام به آتش زدن آنها می کندکه با توجه به مشرف بودن محوطه مذکور به روستا دود و بوی بسیاربد وزننده و غیرقابل تحملی ایجاد می کند.
وی درمورد دیگر مشکلات گفت :وجود لوله انتقال گاز شهرستان ،آلودگی بیش از50 هکتارازطبیعت روستاهای زید وتلخاب ،مجاورت با منبع ذخیره آب روستاهای پایین دست شهرستان ،تجمع سگ وحیوانات ولگرد،شیوع بیماری ها وقرارگرفتن درمسیرچرای احشام ازجمله مشکلات مهم این سایت هستند که بارها به مسئولین مختلف منعکس شده ولی همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.
بخشدارهندمینی نیزدراین مورد گفت : انتخاب این محل با نظر کارشناسان کمیته تخصصی راه وشهرسازی و باحضورارگان های ذیربط انجام شده که زمین آن از طریق منابع طبیعی به شهرداری بدره واگذارگردیده است.
مهرداد کریمی اضافه کرد:درمصوبه اجرایی این طرح مقرر شده هزینه  ساماندهی آن با مشارکت 70 درصدی سد ونیروگاه سیمره ،20 درصدی شهرداری و همچنین 10 درصدکمک همه دهیاری های سطح شهرستان صورت گیرد.
جاسمی شهرداربدره درمورد اقدامات انجام شده دراین مورد گفت : شهرداری برای عمل به تعهدات خود درراستای 20 درصد مصوب شده این طرح اقدام به تهیه تعداد4000 بلوک سیمانی نموده که برای دیوارچینی اطراف محوطه به کارگرفته شود.
وی گفت : مدت هاست منتظراقدام مدیریت سد و نیروگاه سیمره هستیم تا به تعهدات خود عمل نموده ودیوارچینی اطراف محوطه صورت گیرد.
گرچه به نظر نمی رسد دیوارچینی راه حل این قضیه باشد و با توجه به مشکلات ذکر شده درسطور فوق بایدبه فکر تمامی مشکلات ایجاد شده توسط این سایت بود ،ولی می توان صرفا به عنوان راهی برای عدم گسترش زباله ها به زمین های اطراف  و ایجاد حریم جهت حیوانات اهلی و وحشی  به این کار اقدام کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار