مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از وجود ۲۴۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی در مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 06 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سید کمال الدین میرجعفریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهر ایلام  ۳۷۵ هکتار بافت فرسوده، ۲۴۰ هکتار سکونتگاه ‌های غیررسمی، ۱۵۰ هکتار محدوده‌های سکونتگاهی غیرمصوب و ۱۰۰ هکتار روستاهایی وجود دارد که در حریم شهر واقع شده و سکونتگاه‌های غیررسمی در آنها شکل می‌گیرد.

وی از انتخاب محله های بان برز، بان بور و سبزی آباد به عنوان محله های بازآفرینی شهری در ایلام خبر داد و افزود: ۳۴ درصد مساحت شهر ایلام مربوط به محلات هدف و ۴۷ درصد جمعیت این شهر نیز در این محلات اسکان دارند که این امر نشان از تراکم بالای جمعیتی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد:  ۲۷ میلیارد تومان از اعتبارات استانی در این محلات هزینه شده که برای رسیدن به حد مطلوب کیفیت شهری و زیرساخت ها که انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن اهداف بازآفرینی اقدام کنند.

میرجعفریان افزود: مساحت استان ایلام ۱.۲ مساحت کشور و جمعیت این استان هفت دهم درصد جمعیت کل کشور است، همچنین نرخ رشد جمعیت استان ایلام فاصله زیادی با نرخ رشد جمعیت کشوری دارد.

وی تاکید کرد: همچنین با احداث پارک هفت تیر در محله بان بور که یکی از اقدامات شرکت عمران بهسازی شهری با همکاری شهرداری ایلام اجرا شده باعث بالا رفتن سرانه فضای سبز در این محله از کل سطح شهر شده است.

وی ترکیب جمعیتی استان ایلام را مشتمل بر ۶۴ درصد جمعیت شهری، ۳۵.۸ درصد جمعیت روستایی و دو دهم درصد درصد جمعیت کوچنده عشایری ذکر کرد و درباره وضعیت مهاجرفرستی و مهاجرپذیری در این استان، اظهار داشت: مهاجرت‌ها در استان ایلام، درون و برون استانی است. به طور عمده مهاجرت‌ها در داخل استان از روستاها و بخش با اشتغال کشاورزی صورت گرفته و منجر به تشکیل سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها شده است که باید آسیب‌شناسی و درمان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از موضوعاتی نظیر بیکاری، کمبود خدمات، امکانات تحصیل، مهاجرت‌های قومی و گروهی و نا امنی‌ های جنگ به عنوان دلایل عمده مهاجرت روستائیان در استان ایلام نام برد و افزود: عمده‌ترین آسیب‌هایی که در سکونتگاه‌ های غیررسمی و حاشیه شهرهای استان ایلام اتفاق می‌افتد نیز مواردی نظیر اعتیاد، سرقت، نزاع فردی، خودکشی و خرید و فروش مواد مخدر است./م
 مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار