رییس جمعیت هلال احمر ملایر، کانون های دانشجویی را بهترین پایگاه برای آشنایی جوانان با اهداف هلال احمر دانست.
کد خبر: ۳۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 21 May 2015
رییس جمعیت هلال احمر ملایر گفت: کانون های دانشجویی بهترین پایگاه برای آشنایی جوانان با اهداف بشردوستانه و پیشبرد اهداف سازمان جمعیت هلال احمر است.

به گزارش ایرنا ؛علی مرتضی میرزایی در همایش دبیران کانون های دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: باید از طریق کانون های دانشجویی از عصاره و فکر جوانان در جذب و سازماندهی دانشجویان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: مشارکت دانشجویان در تصمیم سازی و تصمیم گیری بسیار در روند پیشبرد اهداف سازمان اثرگذار است و اگر دانشجویان با همان شور و حرارت و با خلاقیت و ایده نو در تصمیم گیری ها ورود پیدا کنند، می توانند بهترین طرح ها را با ما ارایه دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها در اهداف بشردوستانه و تحقق آن بسیار یاریگر سازمان جمعیت هلال احمر هستند افزود: سازمان جمعیت هلال احمر بدون در نظر گرفتن رنگ، قومیت و ملیت، به نوع بشر کمک می کند و اهداف بلندی در این سازمان تعریف شده که هیچ انسانی را از دایره خودش دور نمی داند.

میرزایی بشر دوستی فارغ از همه مذاهب و ملیت ها، خدمت صادقانه و بی منت به نوع بشر، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه و جهان شمولی را از اهداف این سازمان برشمرد و بیان داشت: جوانان جمعیت هلال احمر اگر اهداف هفتگانه این سازمان را برای دانشجویان تحلیل و تبیین کنند بزرگترین خدمت را به بشریت کرده اند.

وی ادامه داد: در ارتقای ارزش های الهی و انسانی و کمک به امر سلامت اخلاقی باید ابتدا جهان بینی خود را درست کنیم که در اصلاح این ساختار فکری، دبیران کانون های دانجشویی می توانند نقش آفرینی کنند.

رییس جمعیت هلال احمر ملایر همچنین پرورش جسم، حفظ چالاکی، تقویت روحیه جوانمردی و حق طلبی، تلاش برای حفظ همکاری اعضای کانون ها بعد از فارغ التحصیلی و شناسایی دانشجویان ضعیف از نظر مالی و جسمی را از دیگر وظایف مهم کانون های دانشجویی برشمرد.

میرزایی تاکید کرد: کانون های دانشجویی باید در توصیه و شناخت اعضا نسبت به خانواده سالم، قرآن، معرفی الگوها و اسوه ها و معرفی این الگوها به دانشجویان و دانشگاه ها بیشتر تلاش کنند و از الگوهای جنگ، دفاع مقدس، جانبازان، و الگوهای قرآنی بهره گیرند.

وی همچنین همفکری و تولید فکرهای جدید و خلاق مبتنی بر اسلام در جهت برقراری صلح و دوستی در دنیا را از دیگر وظایف مهم کانون های دانشجویی عنوان کرد و گفت: جوانان ما باید برای دانشگاه ها برنامه ریزی کنند و فکر آنها جهان شمول باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز بیان داشت: باید برای توانمندی جوانان از تمام ظرفیت ها و امکانات استفاده کنیم و با شناساندن آسیب ها به آنان، تجربیات خود را به جوانان منتقل کنیم.

محمدقاسم عبدلی اظهار کرد: دشمن امروز به دنبال ناامید کردن جوانان و گرفتن زیبایی ها است و تنها راه برون رفت از این مشکل و نجات جوانان، در گرو وحدت عمومی است.

وی با بیان اینکه تلاش جمعیت هلال احمر برای توانمند سازی جوانان بسیار زلال و صادقانه بوده است افزود: خط کش اندازه گیری ما در تمامی حوزه ها، اعتقادات است و ضرورت بستر جامعه و نیاز امروز نسل جوان، همدلی و همزبانی است که باید محقق شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز گفت: اینکه جمعیت هلال احمر فارغ از همه مذاهب، قومیت و ملیت ها به نوع بشر خدمت می کند، اصل فرهنگ است و جای آن در اصول هفتگانه این سازمان خالی است.

داریوش جاوید اظهار داشت: فرهنگ یکی از اصول مهم است و با توجه به اینکه توانمندی هایمان را تاکنون در ابعاد بشردوستانه به خوبی ادا کرده ایم در بعد فرهنگ نیز باید به خوبی ورود پیدا کنیم.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه یک روزه صلح و دوستی توسط جمعیت هلال احمر ملایر در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر دایر شد که شامل غرفه هایی چون عکس صلح و دوستی، آسیب های اجتماعی، کنترل فشار خون و قند خون، غرفه تجهیزات امدادی، مشاوره ازدواج، مشاوره مذهبی و کارگاه آموزشی است.

جمعیت هلال احمر ملایر دارای بیش از 9 هزار نفر است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بیش از 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار