استاندار همدان از بهره‌برداری بیمارستان فوق تخصصی فرشچیان بعد از ماه رمضان خبر داد و افزود:منتظر تجهیز نهایی پروژه و فراهم شدن شرایط برای افتتاح آن هستیم.
کد خبر: ۳۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 21 May 2015

استاندار همدان گفت: افتتاح بیمارستان فوق تخصصی فرشچیان به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

به گزارش فارس ، استاندار همدان به همراه خانواده فرشچیان از روند آماده‌سازی پروژه بیمارستان فوق‌تخصصی قلب فرشچیان همدان بازدید کردند.

ساخت این بیمارستان 218 تختخوابی که از سال 86 آغاز شده است، در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد و به زودی افتتاح خواهد شد. تمام تجهیزات این بیمارستان بزرگ غرب کشور آماده شده و در حال نصب است که به بهره‌داری می‌رسد.

شایان ذکر است این پروژه تنها پروژه بیمارستانی کشور است که برای اجرای آن 8 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به طور کامل اختصاص یافته است.

در این بازدید استاندار همدان با اشاره به اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم فرشچیان در ساخت پروژه‌ای عظیم در همدان، اظهار کرد: استاد فرشچیان همیشه زنده است و خدمات او به جامعه خواهد رسید.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه این پروژه در سه هکتار زیربنا ساخته شده، خاطرنشان کرد: برای چنین پروژه ارزشمندی بهترین امکانات و تجهیزات بیمارستانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به همدان در سال 93، افزود:‌ تهیه تجهیزات این بیمارستان با ورود وزیر بهداشت به استان محقق شد و امروز این تجهیزات در حال نصب و راه‌اندازی است.

استاندار همدان با بیان اینکه در آستانه بهره‌برداری پروژه قرار گرفته‌ایم، گفت:‌ تعداد خیلی کمی از تجهیزات بیمارستانی این پروژه باقی مانده که آنها نیز تهیه خواهند شد.

نیکبخت با بیان اینکه استان در قبال ساخت این پروژه دو وظیفه مهم دارد، یادآور شد: نگهداری این بنای عظیم و باارزش و نیز بکارگیری کادر پزشکی مجرب متناسب با تجهیزات مدرن در این بیمارستان از وظایف ما خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفتما به انسان‌های بزرگی همچون مرحوم فرشچیان افتخار می‌کنیم و باید فیلمی از زندگینامه او ساخته شود تا درسی برای دیگران در انجام کارهای خیر باشد.

وی از بهره‌برداری این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزودمنتظر تجهیز نهایی پروژه و فراهم شدن شرایط برای افتتاح آن هستیم.

نیکبخت با اشاره به خرید دستگاه انژیوگرافی توسط فرزندان مرحوم فرشچیان به قیمت 3.5 میلیارد تومان، افزود: بسیاری از تجهیزات این بیمارستان برای نخستین بار در کشور به کار گرفته می‌شود.

استاندار همدان به اقدامات خوب و تأثیرگذار مهندس حصاری نماینده خانواده فرشچیان در بنیاد فرشچیان اشاره کرد و افزوداو در واقع بازوی اجرایی مرحوم فرشچیان در ساخت پروژه بوده است.

در این بازدید استاندار همدان در جریان خرید 27 ستون سقفی پروژه فرشچیان قرار گرفت و با اعلام مشکلات زیرساختی پروژه، برای رفع آن قول مساعد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز از 8 میلیارد تومان اعتبار نقدی پروژه بیمارستان فرشچیان خبر داد و اظهار کرد5 میلیارد تومان تجهیزات این پروژه از طریق هیئت امنا تهیه شده است.

حبیب‌الله موسوی‌بهار با بیان اینکه ادامه خرید تجهیزات در دستور کار است، افزودحداقل 7 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات نیاز است.

وی با بیان اینکه نهایت تلاش ما این است که بتوانیم بیمارستان فرشچیان را قبل از ماه مبارک رمضان افتتاح کنیم، یادآور شدبه دلیل حساسیت انتقال بیمارستان قلب به این مرکز، پیش‌بینی میکنیم افتتاح پروژه بعد از ماه مبارک رمضان باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تجهیزات بیمارستان فرشچیان را از پیشرفته‌ترین نوع دانست و گفتاین پروژه با دارا بودن چهار اتاق عمل و پنج مرکز آی سی یو از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌های غرب کشور است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات اتاق عمل تعبیه تجهیزات بر روی زمین و کف اتاق است، خاطرنشان کردتجهیزات اتاق‌های عمل این بیمارستان با کف زمین برخورد نخواهد داشت.

موسوی‌بهار اضافه کردتمام تجهیزات اتاق عمل از جمله گاز نیتروژن، ساکشن، مانیتور جراحی و ... به کار گرفته شده و 16 میلیارد تومان هزینه تجهیزات شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار