مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت : ایستگاه سنجش ذرات معلق هوا تاکنون در شش شهرستان استان ایلام راه اندازی شده است.
کد خبر: ۳۷۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 14 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مازیار سلیمان نژاد  اظهار داشت: استان ایلام ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در چند سال گذشته متحمل خسارت های زیادی ناشی از پدیده گرد و غبار شده است، به نحوی که در بعضی از فصول سال در اکثر روزهای ماه با این پدیده مواجه بوده ایم.

وی ادامه داد: در برخی مواقع غلظت ذرات معلق بر اساس میانگین ساعتی به بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میکروگرم بر متر مکعب افزایش یافته است و این موضوع زندگی روزمره شهروندان را با مشکلاتی روبرو کرده است، با توجه به منشا گرد و غبار استان ایلام که عمدتا ناشی از کانون های واقع در کشورهای همسایه است، از این رو پیش بینی و اطلاع رسانی به موقع به منظور کاهش اثرات این پدیده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: این اداره کل بدین منظور شهرستان های ایلام ، مهران ، دهلران ، آبدانان ، دره شهر و چرداول را به ایستگاه سنجش ذرات معلق هوا تجهیز کرده است.

سلیمان نژاد اضافه کرد: ۴۲۴ هزار و ۵۱۸ هکتار از اراضی بیابانی و یک کانون بحرانی فرسایش بادی در شهرستان دهلران به وسعت ۷۰ هزار و ۳۰۷ هکتار تاکنون توسط کمیته گرد و غبار استان شناسایی شده است.

وی گفت: همچنین در این راستا تالاب های تحت تاثیر خشکسالی شناسایی و و برای احیاء آنها برنامه ریزی شده است.

ورود گرد و غبار طی یک دهه اخیر استان ایلام را تحت تاتیر خود قرار داده و این پدیده در برخی مواقع آلودگی هوا را تا ۳۳ درصد بیش از حد مجاز رسانده است.

ورود گرد و غبار و ریزگردها به هوا و فضای زیستی استان ایلام، امسال هوای ۱۱ روز ایلام را بحرانی و ۵۷ روز را نیز ناسالم و خارج از حد استاندارد کرد./م

مهر
برچسب ها: تاببناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار