مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری ششمین دوره جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز خبر داد و گفت: در این جشنواره عروسک‌های بیش از 30 کشور دنیا، 31 استان و مناطق مختلف ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 04 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد در نشست مطبوعاتی ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی بازی و اسباب بازی که صبح امروز در سالن آمفی‌تئاتر قائم شهرداری منطقه دو قزوین برگزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره بازی، اسباب بازی و جشنواره‌های مشابه نوروزی معرفی بیش از پیش قزوین خفته در تاریخ است، اظهار داشت: این نشست به منظور تبیین اهداف و برنامه‌های این جشنواره برگزار شده است.

وی ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال نو و آرزوی سالی سرشار از موفقیت برای آحاد جامعه ادامه داد : میلاد حضرت زهرا(س) در انتهای سال 95 و میلاد امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در فروردین ماه 96 نشان‌دهنده یک بهار فاطمی و علوی برای مردم ولایتمدار کشور است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: پنج دوره جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز طی پنج سال گذشته برگزار شده و خوشبختانه مخاطب خوبی جذب کرده و نظرسنجی‌ها حکایت از ابراز علاقه و رضایت مردم از جشنواره را داشته است که مسؤولان این سازمان را در برگزاری آن مصمم‌تر می‌کند.

وزیری‌نژاد با اشاره به این نکته که عروسک‌های بیش از 30 کشور دنیا، 31 استان و مناطق مختلف ایران در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: جشنواره بازی و اسباب بازی با جشنواره دائمی فروش سوغات و صنایع دستی توأم شده است که این امر می‌تواند جذابیت مضاعفی برای بازدید‌کنندگان به ویژه گردشگران خارجی داشته باشد.

این مسؤول گفت: برای مسؤولان اجرایی کشور، شهرداران مراکز استان‌ها و سفرای کشور‌های مختلف در تهران دعوت‌نامه‌ای برای حضور در جشنواره ارسال شده و بخش‌های مختلفی برای این جشنواره پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با بیان اینکه 90 غرفه در جشنواره به موضوعات مختلفی همچون کارگاه‌های ساخت عروسک، کارگاه‌های سفال، تست خلاقیت، قصه‌گویی، آموزش قرآن، نقاشی، شعر و داستان می‌پردازد، تشریح کرد: جشنواره در حوزه بازی به دو قسمت تقسیم‌بندی شده که یک قسمت آن مختص به بازی‌های بومی محلی و قسمت دیگر آن مربوط به بازی‌های امروزی است.

وزیری‌نژاد عنوان کرد: علاوه بر عرضه بازی‌های بومی محلی پنج استان لرستان، گیلان، گلستان، زنجان و ایلام، گروه بازی‌های بومی استان قزوین هم روزانه پنج بازی به بازدید‌کنندگان آموزش می‌دهند و در حوزه بازی‌های امروزی هم، غرفه‌هایی به بازی‌های ایرانی دیجیتال مدرن همچون واقعیت مجازی، عینک سه‌بُعدی، موشک کاغذی و چرتکه که کم‌خطر‌تر و بی‌ضرر بوده، اختصاص پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار