معاون فرماندار آبیک تأکید کرد
معاون فرماندار شهرستان آبیک گفت: درک و سواد افراد جامعه در زمینه خودمراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و جامعه سالم امری مهم و ضروری است.
کد خبر: ۳۹۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸ 07 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، سیدمحمد حسینی در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: درک و سواد افراد جامعه در زمینه خودمراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به بیمارها و جامعه سالم امری مهم و ضروری است.

وی افزود: اگر اطلاعات فردی در جامعه نسبت به خودمراقبتی افزایش یابد، می‌تواند خانواده و اجتماع را هم درگیر این موضوع کند و افراد جامعه بتوانند در ارتقای سلامت خود گام بردارند.

معاون فرماندار شهرستان آبیک کلید خودمراقبتی باید در مدارس زده شود، تصریح کرد: اگر پیش از آغاز کلاس درس، معلمان پنج دقیقه به مقوله خودمراقبتی بپردازند دانش‌آموزان به عنوان سفیر در خانواده عمل کرده و پیام سلامت معلمان را در خانه نشر و ترویج دهند.

حسینی افزود: اگر سلامت جسمی و روانی افراد جامعه دچار مشکل شود، از پرداختن به دیگر ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، اقتصادی باز می‌ماند که خطر بزرگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن آغاز مسافرت‌ها ادامه داد: لازم است که مسؤولان در کنترل اماکن عمومی، غذاخوری‌ها و کنترل مواد غذایی و اغذیه‌فروشی‌ها کنترل و توجه ویژه داشته باشند.

این مسوول ضمن قدردانی از مسؤولان و دست‌اندرکاران نمایشگاه سلامت در شهرستان آبیک در دهه فجر اضافه کرد: می‌طلبد این نمایشگاه سالانه چند بار در این شهرستان برپاشود که در ارتقای اطلاعات و دانش مردم در عرصه سلامت می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

معاون فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به پرداخت 600 میلیارد ریال سبد کالا از سوی دولت افزود: سبد کالای جدید به نیازمندان و قشرهای ضعیف جامعه پرداخت می‌شود.

* مساعدت مسؤولان آبیک برای حامی شدن فرزندان طرح محسنین

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آبیک هم در این جلسه با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: از مسؤولان ادارات این شهرستان درخواست می‌شود به کمیته امداد امام خمینی(ره) مساعدت بیشتری داشته باشند تا بتواند به نیازمندان و ولی‌نعمتان که دهک آخر جامعه و ضعیف‌تر از آن‌ها را نداریم، خدمات بیشتر و بهتری ارائه دهد.

قربان‌علی ملاحسنی افزود: با توجه به وجود یک هزار و 500 خانوار دائم زیر پوشش کمیته امداد و تهیه سبد کالای یک میلیون ریالی برای شب عید، لازم است مسؤولان مساعدت ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه 19 اسفند ماه در دبیرستان متوسطه دوره اول متوسطه زهره بنیانیان زنگ احسان و نیکوکاری نواخته می‌شود و پنجشنبه هم در سطح شهر آبیک و جمعه در میعادگاه‌های نماز جمعه پذیرای نیکوکاران آبیکی در پایگاه‌های امداد هستیم.

این مسؤول اضافه کرد: کمیته امداد، زاده انقلاب است و اثرات و ثمرات بسیاری برای قشر ضعیف جامعه داشته و دارد.

معاون فرماندار شهرستان آبیک گفت: تراز حامیان طرح محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) این آبیک افزایش یابد تا بتوان ماهانه سرانه بیشتری به حساب آن‌ها واریز کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار