شهرداری مشهد برگزار می‌کند:
تابناک رضوی: مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن مشهد از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ققنوس ویژه چهارشنبه سوری و با مشارکت ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 08 March 2017

محمد باغبان در حاشیه مراسم افتتاحیه این جشنواره درگفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، بیان کرد:  همزمان با چهلم شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو و چهارشنبه آخر سال اولین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس را با مشارکت آموزش و مرورش تبادکان، شهرداری منطقه ۲ و آتش‌نشانی برگزار کردیم و مراسم افتتاحیه آن با حضور ۴۰۰ مدیر مدرسه که به عنوان سفیران ایمنی و آتش‌نشانی هستند برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم تشریح برنامه‌های جشنواره، پخش کلیپ حادثه پلاسکو، پخش کلیپ چهارشنبه آخرسال، ارائه آموزش اصول ایمنی و آتش‌نشانی و رونمایی از پوستر جشنواره را داشتیم.
مدیر اجرایی اولین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس خاطرنشان کرد: این جشنواره با موضوعات آتش، آتش‌نشان، شهدای پلاسکو و چهارشنبه‌سوری در منطقه تبادکان مشهد که بزرگترین منطقه آموزش و پرورش کشور است؛ برگزار می‌شود. در این طرح ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در تمامی مقاطع تحصیلی و از  719 مدرسه این منطقه مشارکت دارند.
باغبان تصریح کرد: ارج نهادن به شهدای آتش‌نشان، پیشگیری از آسیب در چهارشنبه آخرسال، ایجاد فرهنگ صحیح در برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال و پرورش روحیه خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی در رابطه با رشته‌ها و مقاطع تحصیلی این جشنواره، تاکید کرد: این جشنواره در ۶ رشته و در ۴ گروه تحصیلی برگزار می‌شود که رشته‌های نقاشی و دلنوشته ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، رشته‌های نقاشی، شعر و دلنوشته ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول، رشته‌های شعر، داستانک و شعارنویسی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم و رشته‌های شعارنویسی و تصویرسازی ویژه هنرجویان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش است.
مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن مشهد ادامه داد: این جشنواره از ۱۷ اسفند ماه ۹۵ آغاز شده و آخرین مهلت ارسال آثار آن ۱۷ فروردین ماه ۹۶ است . رونمایی و معرفی از آثار برگزیده را نیز همزمان با مراسم اختتامیه که نیمه دوم فروردین ۹۶ در فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن برگزار می‌شود؛ خواهیم داشت.
باغبان گفت: اهدای نشان آتش‌نشان و جوایز نفیس به مدارس برتر جشنواره از دیگر برنامه‌ها است.
وی افزود: این جشنواره با مشارکت فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن، آتش‌نشانی، آموزش و پرورش تبادکان و شهرداری منطقه ۲ مشهد برگزار می‌شود.
مدیر اجرایی اولین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس با بیان اینکه مشهد می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر نقاط کشور در برگزاری چنین برنامه‌‌هایی باشد؛ گفت: در این رابطه فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن مشهد آماده هرنوع همکاری با مجموعه‌های شهری، استانی و کشوری است.
وی افزود: تولید هزار پک آموزشی توسط  آتش‌نشانی و توزیع دو هزار پوستر جشنواره در سطح مدارس توسط فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن در زمان برگزاری این جشنواره انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار